چهارشنبه 11 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پايان ديدار دو جانبه ظريف و اشتون، آغاز نشست ظريف، برنز و اشتون


وين - ايرنا- ديدار دو جانبه محمد جواد ظريف و کاترين اشتون در هتل کوبورگ لحظاتی قبل پايان يافت و بلافاصله ديدار سه جانبه ای با حضور ظريف ،اشتون و ويليام برنز معاون وزير امو خارجه آمريکا در هتل کوبورگ اغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايرنا، نشست افتتاحيه رسمی مذاکرات وين ٦ صبح فردا (پنج شنبه) با حضور هيات های مذاکره کننده ايران و ۱+۵ در مقر سازمان ملل متحد برگزار خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير امور خارجه کشورمان امروز در بدو ورود به وين گفت: اين دور از مذاکرات، آخرين مرحله تا ۲۰ جولای (۲۹ تير) خواهد بود و تلاش می کنيم در اين مرحله به توافق دست يابيم.

در پنجمين دور از مذاکرات ايران و گروه ۱+۵ که از۲۶ تا ۳۰ خرداد ماه در وين برگزار شد، دو طرف وارد نگارش متن توافق نهايی شدند که نام آن را «برنامه اقدام مشترک جامع» گذاشته اند.

به گزارش ايرنا، مذاکرات وين ۶ سخت ترين، فنی ترين و پيچيده ترين مرحله گفت و گو ها ميان ايران و۱+۵ و در عين حال طولانی ترين دوره مذاکراتی خواهد بود که طرفين مصمم هستند تا در اين مرحله، مذاکرات هسته ای را به نتيجه برسانند.

براساس توافق موقت ژنو، ايران و گروه ۱+۵ تا ۲۰ جولای (۲۹تيرماه) برای دستيابی به توافق نهايی فرصت دارند و چنانچه در فرصت باقی مانده اين اتفاق رخ ندهد، احتمال تمديد توافق ژنو به مدت شش ماه ديگر وجود دارد.

وزير امور خارجه ايران و معاونش در روزهای گذشته تاکيد کرده اند که زياده خواهی طرف مقابل مانع از رسيدن به توافق در مذاکرات هسته ای خواهد شد.

به گفته معاونان وزير امور خارجه ايران، ميزان،سطح و اندازه غنی سازی، جدول زمان بندی لغو تحريم ها و طول مدت زمان توافق از موارد اختلافی است که در مذاکرات وين ۶ بايد درمورد آنها گفت و گو شود.

آخرين دور مذاکرات هسته ای قبل از پايان مهلت توافق موقت ژنو(۲۰ جولای) امروز با ديدار ظريف و اشتون آغاز شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016