دوشنبه 16 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شادباش رئیس هیئت اجرائی حزب سوسیال دموکرات کلن ـ آلمان به مناسبت صدمین سالروز تولد شاپور بختیار

حزب سوسیال دمکرات آلمان (SPD) کلن

خانمها و آقایان محترم نهضت مقاومت ملی ایران
جناب آقای ایرج پزشکزاد
جناب آقای علی شاکری زند
جناب اقای ناصر کاخساز
جناب آقای دکتر مسعود نقره کار


اگر شاپور بختیار در سال ۱۹۹۱ به قتل نرسیده بود، در همین روزها به صد سالگی می رسید.

بیاد این مرد بزرگوار و مبارز راه دموکراسی در ایران، حزب سوسیال دموکرات کلن مایل است سلامهای قلبی خود را به شما و خانواده های شما و همچنین به دوستانتان تقدیم دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شاپور بختیار همواره زندگی خود را صرف مبارزه با دیکتاتوری و ستمگری کرد، چه در جنگ داخلی اسپانیا علیه فرانکو و چه بعدها و در جنگ جهانی دوم در صفوف نهضت مقاومت ملی فرانسه علیه آلمان نازی. او اراده ی خود برای تحقق دموکراسی را هرگز از دست نداد و کوشش داشت به استقرار نظامی دموکراتیک در کشور زادگاه خود تحقق بخشد. در آغاز سال ۱۹۷۹ و در اوضاعی سخت مسئولیت نخست وزیری را از محمدرضاشاه پهلوی و برغم بیزاری از وی پذیرفت اما بعد از چند هفته آنرا از دست داد و بعد از تسلط خمینی بر اریکه ی قدرت، مخفیانه از کشور خارج شد.

دکتر بختیار در سالهای تبعید، به مبارزه ی خود برای یک ایران دموکراتیک با وجود تهدید شدن به مرگ از جانب خمینی، ادامه داد. شاپور بختیار در ششم اوت ۱۹۹۱ توسط اجامر تروریست آیت الله به قتل رسید. زندگانی او، کوشش او علیه دیکتاتوری و کینه توزی سیاسی، مبارزه او در خدمت به دموکراسی در اروپا و همچنین در ایران همواره سرمشقی یرای سوسیال دموکراسی خواهد بود.

حزب سوسیال دموکرات کلن برای همگی شما، خانمها و آقایان عزیز حسن جریان مراسم یادبود امروز و بعلاوه توان فراوان در راه تحقق آرمان های بختیار آرزو می کند.

کلن ۲۷ ژوئن ۲۰۱۴
فرانک مدرلت
رئیس هیئت اجرائی حزب سوسیال دموکرات کلن

http://namir.info/Neuer%20Ordner/04-Spalte%20Mitte/2014/2014-Gozareshha/140703-SPD-%20100%20sal%20dr%20bakhtiar.htm


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016