سه شنبه 17 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جزئيات بسته حمايتی دولت برای خروج صنايع کوچک از رکود

مهر ـ معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه دولت برای خروج صنايع کوچک از رکود گفت: صنايع کوچک در قالب سه اولويت بندی مورد حمايت دولت قرار می گيرند.

سيد محمدعلی سيدابريشمی در گفتگو با مهر گفت: عمده واحدهايی که در شهرک های صنعتی مستقر هستند، صنايع کوچک به شمار می روند و متعلق به بخش خصوصی هستند؛ اما در سال های اخير، متاسفانه توجه کافی به واحدهای صنعتی کوچک صورت نگرفته و به مرور با مشکلاتی که در رابطه با ورود کالاهای رقيب و رقابت با شرکت های بزرگ، دچار مشکل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: مشکل اساسی که هم اکنون اين واحدها با آن روبرو هستند، موضوع نقدينگی است؛ به نحوی که ۷۱ درصد واحدهای موجود در شهرک های صنعتی، منتهی به نياز به نقدينگی می شود.

وی تصريح کرد: تلاش دولت در جهت اين است که بعد از حل مساله تورم، مشکل رکود را در رابطه با اين واحدها در کنار تامين نقدينگی حل کند، به نحوی که با استفاده از ظرفيت های صندوق توسعه صنايع کوچک و بانکها بتوان اين نياز را مرتفع کرد.

سيدابريشمی ادامه داد: در اين راستا صنايع کوچک دسته بندی شده اند که بر اساس اين دسته بندی مشخص شده، از ۶۲ هزار واحد مستقر در شهرکهای صنعتی، ۳۱ هزار واحد به بهره برداری رسيده است؛ اما حدود ۵۴۰۰ واحد از اين صنايع، به خصوص در فاصله سال های ۸۴ تا ۹۱ متوقف شده اند.

وی اظهار داشت: اولين برنامه برای خروج واحدهای توليدی از رکود، راه اندازی و به دور توليد آوردن آن واحدهايی است که محصولات رقابتی دارند و قابل عرضه به بازار هستند و بنابراين اولين برنامه ما برای خروج از رکود اين واحدها است.

به گفته معاون وزير صنعت، معدن، مرحله بعد خروج از رکود برای واحدهايی است که هم اکنون با زير ۵۰ درصد ظرفيت کار می کنند و امکاناتی بايد برای آنها فراهم شود تا بتوان ۲۰ درصد آنها را به شرايط عادی باز گرداند.

وی تصريح کرد: اولويت بعدی ۳۰ هزار واحدی است که هم اکنون در قالب قرارداد با سازمان صنايع کوچک و شهرک های صنعتی، سرمايه گذاری را آغاز کرده اند؛ در واقع اين واحدها نياز دارند که از تسهيلات بانکی برای تامين ماشين آلات و تکميل ساخت و ساز در شهرک ها استفاده کنند.

سيدابريشمی ادامه داد: برنامه اين است که اين واحدها را که بالای ۵۰ درصد ساخت و ساز را انجام داده اند و پروژه هايشان پيشرفت دارد به بهره برداری برسانيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016