سه شنبه 17 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

موجودی صندوق توسعه ملی ۴۰.۱ ميليارد دلار اعلام شد

مهر ـ رئيس هيئت عامل صندوق توسعه ملی، موجود فعلی اين صندوق را ۴۰ ميليارد و ۱۶۸ ميليون دلار اعلام کرد و گفت: ۲ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار از اين مبلغ به بخش‌های صنعت و کشاورزی اختصاص می يابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سيدصفدر حسينی با ارائه گزارشی درباره عملکرد صندوق توسعه ملی به رئيس جمهور و اعضای هيئت امنای اين صندوق گفت: مجموع منابع صندوق توسعه ملی تا پايان ارديبهشت ماه ۹۳ به ميزان ۴۰ ميليارد و ۱۶۸ ميليون دلار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس هيئت عامل صندوق توسعه ملی اظهارداشت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۳، بايد ۲ ميليارد و ۸۰۰ ميليون دلار از اين مبلغ به بخش‌های صنعت و کشاورزی اختصاص يابد.

صفدر حسينی با بيان اينکه ۲۰۰ ميليون دلار در قانون بودجه سال ۹۳ در اختيار صندوق فناوری معاونت علمی و فناوری رياست جمهوری قرار گرفته است، درباره برنامه سال ۹۳ اين صندوق گفت: ۷ ميليارد دلار در سال ۹۳ از محل منابع صندوق توسعه ملی در صنايع بالادستی نفت سرمايه گذاری می شود که اين سرمايه گذاری هم صادراتی است و هم طول دوره بازگشت اين منابع بسيار کمتر از طرح های ديگر است.

وی با اعلام اينکه ۲ ميليارد دلار در سال ۹۳ از محل منابع اين صندوق برای سرمايه گذاری در بخش پالايشگاه ها و پتروشيمی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: سرمايه گذاری در اين حوزه نيز مزيت نسبی دارد چون پتروشيمی بيشتر جنبه صادراتی دارد.

حسينی از در نظر گرفتن ۲ ميليارد دلار برای تکميل چرخه توليد فولاد به پيشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و در بخش ديگر اين گزارش گفت: طرح های نيروگاهی بخصوص آنها که تکنولوژی بخار سيکل ترکيبی و نيز مرتبط با انرژی‌های نو است، حوزه ای جاذب برای سرمايه گذاری و اولويت مناسبی محسوب می شوند.

وی با يادآوری جلسات متعدد با وزير راه و شهرسازی برای تخصيص منابع صندوق توسعه ملی به پروژه های راه و شهرسازی در چارچوب ساز و کارهای صندوق توسعه و مجوزهای قانونی، اظهار داشت: يک ميليارد دلار برای حمل و نقل و خريد هواپيما و خريد واگن و همچنين يک ميليارد دلار برای اسکله بندر شهيد رجايی و بندر چابهار در نظر گرفته شده است.

رئيس هيئت عامل صندوق توسعه ملی درباره جزئيات تخصيص منابع ريالی اين صندوق به بخش آب و کشاورزی، به تخصيص معادل ريالی يک ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار به پروژه های استان خوزستان، ۵۰۰ ميليون دلار به پروژه های سيستان و بلوچستان و مجموعا ۸ ميليارد دلار برای استحصال و بهره برداری منابع آبی کشور اشاره کرد.

صفدرحسينی با بيان اينکه تاکنون بخش کشاورزی برابر ۵ هزار ميليارد تومان و صنعت نيز ۳ هزار ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کرده اند، افزود: در سال ۹۳ با مجموعه اقدامات صورت گرفته و با حمايت بانک مرکزی در زمينه گشايش اعتبار طرح ها، تحرک خوبی در کشور ايجاد می شود.

وی با اشاره به تأکيد هيئت عامل صندوق توسعه ملی نسبت به توزيع اعتبارات صندوق در حوزه هايی که تأثيرگذاری و منافع توسعه ای بيشتری دارند، از اعمال اصلاحاتی در فرآيند ارائه تسهيلات و اصلاح نظام نامه های ارزی و ريالی و قراردادهای عامليت با بانک ها خبر داد.

رئيس هيئت عامل صندوق توسعه ملی در مورد اعلام نرخ سود تسهيلات ريالی صندوق توسعه ملی نيز نرخ تسهيلات برای مناطق محروم، ۷ استان کشور، کميته امداد امام خمينی (ره) و فعاليت های دانش بنيان را ۴ واحد درصد کمتر از ساير نرخ‌ها اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016