چهارشنبه 18 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دولت قيمت های اعلام شده خودرو را نپذيرفت

سخنگوی دولت اعلام کرد: امروز هیأت وزيران و رئيس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزايش قيمت خودرو اعلام کردند و اميدواريم بررسی مجدد نسبت به قميت خودرو صورت گيرد، اين قيمت برای دولت پذيرفتنی نيست .
به گزارش خبرنگار مهر محمد باقر نوبخت در حاشيه امروز جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز هیأت دولت گفت: جلسه امروز هیأت وزيران با استقبال مجدانه رئيس جمهور از بيانات مهم و رهگشای رهبری در گردهمايی مسئولان نظام آغاز شد و از حمايت قاطع و صريح رهبر انقلاب از دولت تشکر و قدردانی صميمانه انجام شد.

وی افزود: در اين راستا دولت عزم قوی خود را برای پيگيری جدی رهنمودهای رهبری بويژه سياست های کلی اقتصاد مقاومتی و برخورداری از ظرفيت داخلی برای خروج از رکود و برخورداری از ظرفيت صنعت معدن و کشاوزی اعلام کرد.

سخنگوی دولت همچنين با اشاره به لايحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی گفت: اين لايحه با تاکيد بر استقلال منطقی کانون وکلا به تصويب رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوبخت ادامه داد: همچنين برای فعال شدن صنايع کوچک پيشنهاد شد که ۱۰ هزار ميليارد تومان به صورت تسهيلات به تناسب نياز به ۸۱ هزار واحد توليدی داده شود و پيش بينی می شود ۱۹۳ هزار فرصت شغلی در ماه های آينده ايجاد کنيم.

وی تاکيد کرد: تمامی تلاش دولت اين است با ظرفيت های داخلی موجود نظام به توسعه کشور بپردازيم و اين نيز پيامی به مذاکره کننده تيم هسته ای ايران و همچنين طرف مقابل آنها می تواند باشد که ايران می تواند با توانايی های داخلی خودش همچون گذشته مسير توسعه و پيشرفت را طی کند.

سخنگوی دولت همچنين در خصوص گران شدن خودرو و در پاسخ به اين سوال که پيش از اين دولت مخالفت خود را با اين موضوع اعلام کرده بود گفت: در خصوص افزايش قيمت خودرو با توجه به مشاهده هايی که از سوی دولت قبلا اطلاع رسانی شده بود دولت مخالف هرگونه افزايش قيت خودروست.

نوبخت افزود: دولت برای تامين ارز مورد نياز صنعت خودرو اجازه داد که از ارز مبادله ای استفاده شود و انتظار ما اين بود خودروسازان خبر افزايش کيفيت خودرو را به دولت بدهند از اين جهت اقداماتی صورت گرفت و شورای رقابت از جايگاه قانونی خودش در خصوص افزايش قيمت خودرو تصميم گيری کرد.

وی با بيان اينکه شورای رقابت در جايگاه قانونی خودش تصميم به افزايش قميت خودرو کرده است گفت: امروز هیأت وزيران و رئيس جمهور مراتب تکدر خود را نسبت به افزايش قيمت خودرو اعلام کردند و اميدواريم بررسی مجدد نسبت به قميت خودرو صورت گيرد.

سخنگوی دولت تصريح کرد: خودروسازان و شورای رقابت به تعيين قيمت توسط بازار اعتقاد دارند ما هم اين را قبول داريم اما بايد اجازه دهند ما هم نسبت به واردات خودروهای باکيفيت و ارزان قيمت خارجی اقدام کنيم و رقابتی در بازار ايجاد شود تا بازار بتواند قميت خودرو را تعيين کند.

نوبخت با بيان اينکه يک بازار نيمه انحصاری برای خودروسازان وجود دارد گفت: نمی شود که ما هم جلوی واردات را بگيريم و هم آنها بگويند که قيمت را بازار بايد تعيين کند.

وی خاطرنشان کرد: اين قيمت برای دولت پذيرفتنی نيست و حتی بحث بازبينی مجدد قيمت ها مطرح شده است.

نوبخت در پاسخ به اين سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه شما پيش از اين خبر از آغاز فرآيند شناسايی دهک های پردرآمد را داده بوديد و وزير اقتصاد نيز به نمايندگان مجلس خبر از آغاز حذف يارانه های دهک های پردرآمد داده است، ساز و کار اين حذف چگونه است، گفت: من بارها گفته ام و باز اين را تکرار می کنم که اين وظيفه قانونی را داريم که يارانه را به افراد متقاضی بدهيم ولی وقتی بيش از ۷۰ ميليون نفر در يک برهه زمانی کوتاه ثبت نام و خود را متقاضی اعلام می کنند برای راستی آزمايی اين مطلب با حفظ کرامت مردم معتقديم که بايد شفاف سازی بيشتری صورت بگيرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما از همان ابتدا کار خود را برای استفاده از اطلاعات بيش از ۴۰ پايگاه اطلاعاتی کشور آغاز کرديم که الان تعدادی هم شناسايی شدند و برخی از آنها می توانند در پرداخت ماههای آتی يارانه ها مورد توجه قرار گيرند.

وی افزود: من تاکيد دارم اين موضوع را در فرآيند اجرای مرحله دوم همچنان انجام دهيم چون ما خودمان برای کار بزرگی که در عرصه درمان آغاز کرديم و مسئله طرح تحول سلامت را داريم انجام می دهيم و اين مخارجی برای دولت دارد و ما نيازمند به منابع يارانه ای هستيم يعنی از منابع حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمند کردن يارانه ها احتياج داريم که بتوانيم در توليد کمک کنيم و ما هرگز از اين درآمدها برای کسری بودجه جاری خودمان استفاده نخواهيم کرد.

نوبخت ادامه داد: دولت ۱۱ هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان از بودجه عمومی خودش برای اجرای قانون هدفمند کردن يارانه ها استفاده می کند بنابراين دنبال اين نيستيم که يارانه ها را حتی از افرادی که پردرآمد هستند حذف کنيم. ما اين کار را طبق قانون انجام خواهيم داد اما اطلاع رسانی مستمر همواره موجب نوعی استرس در اقشار کم درآمد خواهد شد.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: ما به آن منابع برای کار توليد و درمان نيازمند هستيم و اين کار را در راستای عدالت اجتماعی انجام خواهيم داد منتهی اگر بخواهيم در هر مصاحبه ای يک استرس به جامعه وارد کنيم،درست نيست، اجازه دهيد جامعه در آرامش باشد.

نوبخت همچنين با اشاره به کسانی که از يارانه خود انصراف داده اند، گفت: دستورالعملی در حال تهيه است که مجددا از اين افراد قدردانی به عمل آيد.

وی با تاکيد بر اينکه به توليد يارانه داده می شود، گفت: مطمئنا به توليد يارانه می دهيم و اين اقدام با سياست دولت برای مهار تورم و خروج از رکود هماهنگی کامل دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016