جمعه 20 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آمریکا برای برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و فلسطینیان آماده می‌شود

بی‌بی‌سی: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده کاخ‌سفید آماده می‌شود تا تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس میان اسرائیل و شبه نظامیان در نوار غزه را بر عهده بگیرد.

همزمان روسای جمهوری فرانسه و روسیه هم خواهان آتش‌بس در غزه شده‌اند.


آقای اوباما این سخنان را در خلال گفتگوی تلفنی روز پنجشنبه (دهم ژوئیه - ۱۹ تیر) با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل عنوان کرده است.
آقای نتانیاهو روز گذشته و پس از جلسه با وزیر دفاع اسرائیل وعده داده بود که حملات علیه حماس را تشدید کند.

به گفته مقام‌های تشکیلات خودگردان فلسطینی، تاکنون و از زمان آغاز موج جدید حملات اسرائیل (سه شنبه ۱۷ تیر) بیش از ۹۰ نفر در غزه کشته شده‌اند.
هنوز گزارشی از کشته‌شدن کسی در اسرائیل بر اثر راکت‌پرانی‌های شبه‌نظامیان فلسطینی در سه روز گذشته گزارش نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسرائیل اعلام کرده تاکنون ۱۰۰ هدف را در غزه مورد حمله قرار داده و همزمان شبه نظامیان فلسطینی به پرتاب راکت به سوی اسرائیل ادامه می‌دهند.
در همین حال، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد از دو طرف درگیر خواسته خویشتن داری کنند و گفته: "خاورمیانه تاب یک جنگ تمام عیار دیگر را ندارد."
بحران کنونی از اواخر ماه ژوئن و با بازداشت صدها تن از فعالان وابسته به حماس در کرانه باختری رود اردن آغاز شد. این افراد در ارتباط با ربودن سه نوجوان اسرائیلی بازداشت شدند که روز ١٢ ژوئن در کرانه باختری رود اردن ربوده شدند و اجساد آنان دوشنبه گذشته یافت شد. مقامات اسرائیلی گفته‌اند براساس شواهدی که در دست دارند، گروه حماس با این آدم‌ربایی و قتل ارتباط داشته است.

روز چهارشنبه هفته گذشته نیز یک نوجوان اسرائیلی در کرانه باختری ربوده و جسد او ساعاتی بعد یافت شد. دولت اسرائیل تا کنون شش "یهودی افراطی" را به ظن ارتباط با این قتل بازداشت کرده و نخست وزیر اسرائیل در ملاقات با پدر نوجوان فلسطینی، وعده داده است تمامی مسئولین این آدم ربایی و قتل بازداشت و مجازات خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016