جمعه 20 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مصباح یزدی: مخالفت تلویحی خامنه‌ای با رفع فیلتر فیس‌بوک

محمدتقی مصباح یزدی از مخالفت تلویحی علی خامنه‌ای با رفع فیلتر فیس‌بوک خبر داده و گفته برخی در ایران قصد دارند نویسنده‌هایی که «خودکشی» کرده‌اند را «احیا» کنند.

مصباح‌ یزدی شامگاه پنجشنبه (۱۹ تیر) در دفتر علی خامنه‌ای در قم این مطالب را بیان کرده است.

وی بی‌آنکه نامی از علی جنتی ببرد٬ گفته آقای خامنه‌ای در واکنش به گفته‌های وزیر ارشاد مبنی بر اینکه «با فیلترینگ نمی‌توان فرهنگ را توسعه داد» گفته «به بهانه آزادی نمی‌توان همه‌ چیز را باب کرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی جنتی و برخی مسئولان دولت یازدهم بار‌ها به طور مستقیم و غیرمستقیم خواستار رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی در ایران شده‌اند.

درخواست‌ها و تلاش‌های این افراد با مخالفت نهاد‌ها و تصمیم‌گیرندگانی مواجه شده که رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی را خطر بزرگی برای جمهوری اسلامی می‌دانند.

این در حالی است که مصباح یزدی پیش‌تر گفته بود برخورد‌های «سلبی٬ ضربتی و خشن» با پدیده اینترنت و ماهواره دیگر جواب نمی‌دهد.

مصباح یزدی در عین حال اظهار کرده «برخی زرق‌ و برق غربی‌ها و پیشرفت‌های مادی را دیدند و گمان می‌کنند پیشرفت همین است و دین برای ایشان به‌ عنوان یک مانع محسوب می‌شود.»

این روحانی محافظه‌کار در بخش دیگری از سخنان خود بدون اشاره به نام صادق هدایت و وزارت ارشاد٬ گفته عده‌ای دنبال احیای نویسندگانی هستند که «خودکشی» کرده‌اند.

مصباح‌ یزدی در سخنرانی خود به اکبر هاشمی رفسنجانی نیز کنایه زده و گفته «باید حواس انسان جمع باشد تا فریب فرزندش را نخورد زیرا گاهی اوقات فرزند مایه آبروریزی در دنیا و نصیب بلا در آخرت می‌شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016