جمعه 3 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتشار نامه درخواست کمک مالی مصباح یزدی از رفسنجانی

العربیه - تارنمای اکبر هاشمی رفسنجانی ، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران ، نامه ای را با دست خط محمد تقی مصباح یزدی از روحانیون اصولگرای تندروی این کشور منتشر کرده که بر اساس آن ، وی در سال ۱۳۶۹ شمسی درخواست مبلغ ۱۵۰ هزار دلار کمک بلاعوض دولتی ، برای سفر بیست نفر از اعضای حوزه علمیه به آمریکا و کانادا کرده است.

در آن زمان، هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهوری ایران بود.

ارزش مالی مبلغ ۱۵۰ هزار دلار در سال ۶۹ و سال های پایانی جنگ ایران وعراق بسیار بیشتر از ارزش فعلی این مبلغ بوده است. بسیاری از شاگردان مصباح یزدی تحصیل کرده غرب ، به خصوص کانادا و آمریکا هستند و خود وی نیز چندین مسافرت به این کشورها داشته است.

4b0ade7838.jpg

به نوشته سايت خبرگزارى رسا، مصباح یزدی طی سخنانی در دفتر علی خامنه‌ای در قم ، چند روز پيش حسن روحانى را احمق خوانده بود و بی‌آنکه نامی از حسن روحانی ببرد٬ اضافه کرده که وی گفته "یک عده بی‌سواد می‌خواهند آمریکا و انگلیس را از دست ما ناراحت کنند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی‌سواد و بیکار خطاب کردن مصباح یزدی از سوی حسن روحانی –بدوم این که از او نامی ببرد- با خشم این روحانی محافظه‌کار مواجه شده به طوری که از ابتدای ماه رمضان وی در سخنرانی‌های خود حملات تندی متوجه روحانی و هاشمی می‌کند.

مصباح یزدی در ادامه این حملات حسن روحانی را «احمقی» خوانده که به جای توسل به خدا «دست به دامن آمریکا شده که شاید بخشی از پول‌هایی که از ما دزدیدند را برگردانند.»

اشاره این روحانی محافظه‌کار به مذاکره دولت حسن روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای با آمریکا برای لغو تحریم‌های بین‌المللی و آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های جهانی است.

مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرده «اهل دنیا خودشان را بسیار عاقل و اهل کیاست می‌دانند اما در نظر اهل معرفت آن‌ها احمق هستند.»

مدتى پيش نيز ، رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی، از احزاب اصلاح‌طلب، تهدید کرده که درباره سفرهای محمدتقی مصباح یزدی به بریتانیا و آمریکا، و جلسه‌های این عضو مجلس خبرگان رهبری در این کشورها و پرونده او افشاگری خواهد کرد.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در شمار روحانیون محافظه‌کار منتقد دولت حسن روحانی به شمار می آید. برخی اصلاح‌طلبان و مخالفان حکومت ایران از او به عنوان تئوریسین خشونت دینی در کشور نام می‌برند. هرچند آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی از مصباح یزدی به عنوان فقیه، فیلسوف و دانشمند بزرگ اسلامی که شخصاً به وی ارادت دارد و در معرض تخریب دشمنان قرار گرفته نام برده‌است.

برخى ناظران معتقدند كه انتشار اين نامه از سوى آيت الله رفسنجانى به دنبال هجوم هاى مكرر آيت الله مصباح يزدى آمده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016