پنجشنبه 26 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رئيس فدراسيون جهانی واليبال: بحث درباره ممنوعيت ورود زنان در ايران به ورزشگاه‌ها در دستور کار شورای جهانی ليگ قرار گرفته است

مرکز حاميان حقوق بشر- آری گريسا، رئيس فدراسيون جهانی واليبال به درخواست فعالان حقوق زن مبنی بر تلاش برای رفع تبعيض از زنان در ورزشگاه‌ها برای تماشای ورزش واليبال پاسخ گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در نامه‌ای که از دفتر آری گريسا رئيس فدراسيون جهانی واليبال و در پاسخ به نامه فعالان زن ارسال شده، پس از تشکر به دليل توجه به ممانعت مقام‌های ايران از ورود زنان به ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقات واليبال، آمده است که اين موضوع در دستور کار شورای ليگ جهانی واليبال قرار خواهد گرفت و اعضا، آن را مورد بحث قرار می‌دهند.

آری گريسا از اينکه بازی واليبال مورد توجه بسياری از زنان ايرانی قرار گرفته ابراز خوشحالی کرده است.

پيش از اين، نامه‌ای با امضای ۱۳۰ نفر از فعالان حقوق زنان به رئيس فدراسيون جهانی واليبال و نيز ناظر بازی‌ها در تهران نوشته و از آنها به عنوان مديران و ناظران بين‌المللی ورزش واليبال خواسته شده بود که از حق حضور زنان ايرانی در ورزشگاه‌ها دفاع کنند.

فعالان زن ايرانی نوشته بودند که جامعه ايرانی جزيره ای جدامانده از ساير نقاط زمين نيست و فدراسيون‌های ورزشی ايران بايد به نافرمانی سليقه‌ای خود که نه با مقررات بين‌المللی بازی‌ها منطبق است و نه با فرهنگ و خواست مردم ايران پايان دهند.

مرحله نهايی بيست و پنجمين دوه مسابقات ليگ جهانی واليبال هم‌اکنون در کشور ايتاليا در حال برگزاری است. مديران ورزشی ايران به عنوان ميزبان دور مقدماتی اين ليگ، با راه ندادن زنان علاقمند به تماشای ورزش واليبال به ورزشگاه‌ها زمينه اعتراض آنها و برخورد خشونت نيروهای انتظامی را فراهم کردند.

اين ممانعت تا دو سال پيش در ورزشگاه‌های واليبال وجود نداشت و زنان می‌توانستند بدون محدوديت برای تماشای مسابقات واليبال در ورزشگاه‌ها حضور يابند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016