شنبه 28 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مولانا عبدالحميد امام جمعه اهل سنت زاهدان ممنوع الخروج شد

خبرگزاری هرانا – مولانا عبدالحميد اسماعيل‌زهی امام جمعه اهل‌سنت زاهدان که برای شرکت در کنفرانس بين المللی «توجه علمای جهان اسلام برای نهادينه کردن صلح، اعتدال و عقل سالم» عازم ترکيه بود پيش از سفر از سوی نهاد‌های امنيتی ممنوع الخروج شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، مولانا عبدالحميد اسماعيل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدير شورای هماهنگی مدارس دينی استان سيستان و بلوچستان که صبح امروز پنجشنبه ۲۶ تير ماه ۹۳ جهت شرکت در کنفرانس بين المللی «توجه علمای جهان اسلام برای نهادينه کردن صلح، اعتدال و عقل سالم» عازم ترکيه بود پيش از سفر از سوی نهاد‌های امنيتی ممنوع الخروج شد.

يک منبع مطلع در اين زمينه به گزارشگر هرانا گفت: «مولانا عبدالحميد پس از اعلام ممانعت از سفر وی از سوی ارگان‌های امنيتی، طی تماسی باعلی يونسی دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقوام و اقليت‌ها خواستار رفع اين محدوديت شدند اما آقای يونسی گفتند: سازمان‌های امنيتی موافق با شرکت شما در اين کنفرانس نيستند و اگر شما به فرودگاه برويد، شما را بر می‌گردانند و پاسپورت شما را هم ضبط خواهند کرد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منبع افزود: «مولانا عبدالحميد همچنين برای پيگيری علت ممنوع الخروج شدن خود، به دفتر رهبری، و استانداری هم تماس گرفته‌اند اما همه ارگان‌ها به وی گفته‌اند؛ نيروهای امنيتی سفر شما را صلاح نمی‌بينند و حساسيت‌ها روی شما زياد است».

کنفرانس بين المللی «توجه علمای جهان اسلام برای نهادينه کردن صلح، اعتدال و عقل سالم» از امروز پنجشنبه ۲۶ تير به مدت سه روز در شهر استانبول ترکيه با حضور جمع زيادی از علما، انديشمندان و موسسات فرهنگی و دينی سراسر جهان اسلام از سوی دولت ترکيه برگزار می‌شود که مولانا عبدالحميد اسماعيل زهی از دعوت شدگان ويژه اين کنفرانس بودند.

در اين کنفرانس تعدادی از علمای قم چون آيت الله تسخيری و مصطفوی نماينده رهبر ايران هم شرکت خواهند داشت.

همچنين طبق گزارش‌ها همزمان با ممانعت از سفر مولانا عبدالحميد برای شرکت در کنفرانس استانبول سايت رسمی وی و سايت «سنی آنلاين» وابسته به حوزه علميه دار العلوم زاهدان که زير نظر مستقيم ايشان است در پی حملات سايبری از دسترس خارج شده است.

شايان ذکر است پيش‌تر نيز جمهوری اسلامی، از سفر مولانا عبدالحميد اسماعيل زهی برای شرکت در کنفرانس «انجمن جهان اسلام» در عربستان سعودی و کنفرانس علمای اسلام در ژوهانسبرگ آفريقای جنوبی ممانعت به عمل آورده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016