شنبه 28 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بيانيه مشترک اشتون و ظريف:طی چند هفته آينده تشکيل جلسه می‌دهيم، اختلافات قابل توجهی باقی مانده است

خبرآنلاین - ظريف و اشتون بيانيه مشترکی را در پايان مذاکرات وين ۶ قرائت کردند.

به گزارش خبرآنلاين، در کنفرانس خبری ظريف و کاترين اشتون ، بيانيه مشترک ايران و ۱+۵ درباره تمديد مذاکرات هسته ای وين قرائت شد که در آن آمده است:ما به همراه مديران سياسی کشورهای ۳+۳ به صورت فشرده برای رسيدن به يک برنامه جامع اقدام مشترک با استفاده از شتاب سياسی حاصل از تصويب و اجرای روان برنامه اقدام مشترک ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ توسط طرفين تلاش کرديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما از دولت اتريش و از سازمان ملل برای حمايت فوق العاده شان در ميزبانی اين مذاکرات در وين سپاسگزاريم.

ما جلسات مختلفی در اشکال مختلف و در فضای سازنده برگزار کرديم تا به يک راه حل جامع در دراز مدت مورد توافق مشترک که تضمين نمايد برنامه هسته ای ايان همواره صلح آميز خواهد بود دست يابيم.

در چند هفته گذشته ما تلاش های خود را به صورت فزاينده تشديد کرديم از جمله از طريق حضور فعال وزرا و معاونين وزرای امور خارجه ۶ که روز ۱۳ ژوئيه ۲۰۱۴ به وين آمدند تا از نزديک با ميزان پيشرفت مذاکرات آشنا شوند، گرچه ما پيشرفت های ملموسی در برخی از موضوعات داشته ايم و مشترکا برای تدوين يک متن برنامه جامع اقدام مشترک کار کرده ايم، لکن هنوز فاصله قابل توجهی پيرامون برخی موضوعات اساسی باقی مانده است که نياز به زمان و تلاش بيشتری دارد از اين رو ما به همراه وزرای خارجه ۳+۳ تصميم گرفتيم که اجرای اقدام مشترک را تا ۲۴ نوامبر که مطابق با زمان بندی پيش بينی شده در برنامه اقدام است ادامه دهيم.

ايران و ۳+۳ مجددا تلاش می کنند که اجرای تمامی تعهداتشان در برنامه مشترک اقدام را به صورت موثر و به موقع ادامه خواهند داد.

ما به عزم راسخ برای رسيدن به توافق پيرامون يک برنامه جامع اقدام مشترک در اولين فرصت ممکن جلسات خود را در اشکال مختلف طی هفته های آينده برگزار خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016