یکشنبه 29 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کاترین اشتون تا پایان مذاکرات اتمی سرپرست گروه ۱+۵ "باقی می‌ماند"

بی بی سی ـ در حالی که جانشین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به زودی انتخاب می شود، یک دیپلمات به خبرگزاری رویترز گفته است که خانم اشتون تا پایان دوره تمدید شده مذاکرات اتمی، سرپرست گروه ۱+۵ را باقی خواهد ماند.

خانم اشتون مسئول فعلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه نوامبر امسال پس از ۵ سال از این مقام کنار خواهد رفت. او در عمده دوره مسئولیتش، سرپرست گروه ۱+۵ در مذاکرات اتمی با ایران بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یک شب پیش از این، مدت اجرای توافق ژنو و مذاکرات اتمی ایران و گروه ۱+۵ برای مدت چهار ماه تمدید شده بود.

بر اساس این تصمیم، مذاکرات جامع دو طرف با هدف حل و فصل نهایی پرونده اتمی ایران حداکثر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) که سالگرد توافق ژنو است، ادامه پیدا خواهد کرد.

پیشتر نگرانی هایی درباره تاثیر اتمام دوره ریاست خانم اشتون پیش از حصول توافق نهایی با ایران و احتمال بروز برخی از مشکلات در مذاکرات ابراز شده بود اما حالا مشخص شده که خانم اشتون تا پایان دوره مذاکرات، مسئول گروه ۱+۵ باقی خواهند ماند.

ششمین دور گفت و گوهای ایران و شش قدرت جهانی شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان بامداد شنبه (۱۹ ژوئیه برابر با ۲۸ تیر) پس از یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی از سوی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و خانم اشتون و انتشار بیانیه مشترک آنها در تایید تمدید مذاکرات، پایان یافت.

هیات های شرکت کننده در مذاکرات از جمله گروه مذاکره کننده ایران پس از ۱۸ روز گفت و گو در وین، روز شنبه عازم کشورهایشان شدند.

قرار است دور هفتم مذاکرات جامع اتمی، در کمتر از یک ماه آینده برگزار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016