یکشنبه 29 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تلاش مصر برای برقراری آتش بس در غزه بی نتيجه ماند

یورونیوز - محمود عباس، رئيس دولت فلسطينی با خالد مشعل، رئيس دفتر سياسی حماس در دوحه ديدار می کند تا شايد راهی برای برقراری آتش بس پيدا کنند.

لورن فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه پس از ديدار با بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل گفت که تلاشها برای برقراری آتش بس شکست خورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای فابيوس از طرح آتش بس پيشنهادی مصر برای پايان دادن به درگيری بين اسرائيل و حماس حمايت کرده بود.

اسرائيل هم موافقت خود را با اين طرح اعلام کرده بود. اما حماس گفته بود که فقط به شرطی اين آتش بس را قبول می کند که اسرائيل با بازگشايی گذرگاه های مرزی موافقت کند و آزادی اسيران فلسطينی که پس از آزادی دوباره بازداشت شده بودند تضمين کند.

از آغاز حملات دوازده روز پيش اسرائيل به غزه دست کم ۳۴۲ فلسطينی کشته شده اند که اغلب آنها غيرنظامی بوده اند.

بنا به گزارش يونيسف، ۷۳ نفر از قربانيان فلسطينی کودک هستند.

ارتش اسرائيل با پياده کردن نيروهای نظامی خود در خاک غزه در روز پنجشنبه عمليات زمينی را آغاز کرد. در سه روز گذشته، دست کم شصت فلسطينی کشته شده اند.

بنا به گزارش ارتش اسرائيل شبه نظاميان حماس که از طريق تونلهای زير زمينی خود را به خاک اسرائيل رسانده بودند، دو سرباز اسرائيلی را کشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016