یکشنبه 29 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بروجردی: احيای غنی‌سازی ۲۰ درصدی در صورت نرسيدن به توافق جامع

باشگاه خبرنگاران ـ رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس گفت: اگر به توافق جامع نرسيم غنی‌سازی ۲۰درصد احيا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاءالدين بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تمديد ۴ ماهه مذاکرات هسته‌ای بين کشورمان و ۱+۵، گفت: پيامی که تمديد توافقات وين برای افکار عمومی جهان دارد، اين است که طرفين اراده رسيدن به يک توافق نهايی، جامع و گام آخر را دارند، به همين دليل هم پذيرفتند که مذاکرات به مدت ۴ ماه ديگر تمديد شود.

وی افزود: البته تمديد مذاکرات به معنای آن نيست که در اين ۴ ماه مواضع جمهوری اسلامی ايران تغيير کند، بلکه مواضع ما همان است که در شورای عالی امنيت ملی تصويب شده و مبتنی بر موازين و قواعد بين‌المللی و مقررات آژانس است، بنابراين اميدواريم آمريکا در اين مدت دست از زياده‌خواهی برداشته و به گونه‌ای عمل کند که خروجی اين ۴ ماه، توافق نهايی باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس کميسيون امنيت مجلس خاطرنشان کرد: اصرار ايران بر مواضع خود به اين دليل است که اين مواضع کف مطالبات ماست و طرف مقابل هم با فشارهای آمريکا به دنبال زياده‌خواهی های خود است.

وی افزود: از طريق مقامات ذيربط به آمريکايی‌ها اعلام شده اگر در نهايت به توافق نرسيم، ايران در همه عرصه‌های هسته‌‌ای به گام اول باز می‌گردد، يعنی هم غنی‌سازی ۲۰ درصد احيا و هم رآکتور آب سنگين اراک به سرعت فعال می‌شود، همچنين سانتريفيوژهای نسل جديد ساخته شده و بدون هيچ محدوديتی و با توجه به مقررات NPTو آژانس بين‌المللی هسته‌ای فعاليت‌های هسته‌ای ايران ادامه پيدا می‌کند.

بروجردی اضافه کرد: موضوع هسته‌ای يک مسئله مربوط به مجلس يا دولت نيست، بلکه يک هدف ملی است و در شورای عالی امنيت ملی مصوبات آن مورد بررسی قرار می‌گيرد و مراحل تکاملی را کميته‌های متعدد کارشناسی مورد بررسی قرار می‌دهند و در نهايت شورای عالی امنيت ملی تصويب می‌کند و به تائيد رهبری می‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016