دوشنبه 30 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتقاد مطهری از "کم‌کاری" هواداران دولت

همايش‌های «دلواپسان» دوباره شروع شده است و در اين شرايط هواداران دولت و مذاکرات هسته‌ای همچنان از برگزاری يک مراسم مشابه ناتوان مانده‌اند. در اين شرايط علی مطهری معتقد است ناتوانی هواداران دولت، تقصير خودشان است.

به گزارش ايسنا، علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره تحرکات جريان مخالف دولت و انفعال موافقان مذاکرات هسته‌ای به «پيام نو» می‌گويد: مسلم است که دو طرف بايد حرفشان را بزنند و در صحنه سياسی کشور حضور داشته باشند و فعاليت کنند و هواداران دولت نبايد توقع داشته باشند که طرف مقابل سکوت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی ادامه می‌دهد: به هر دليلی طيف‌های مخالف دولت فعال هستند و هواداران دولت نبايد خرده بگيرند که مثلا چرا شما فعاليت می‌کنيد. به نظرم حرف منتقدان سياست خارجی را می‌توان نقد کرد اما اينکه بگوييم چرا همايش می‌گذاريد، با اصل آزادی بيان هيچ سازگاری‌ای ندارد.

مطهری درباره انفعال طيف‌های هوادار دولت، اين موضوع را به خود اين گروه‌ها نسبت می‌دهد و می‌گويد: هواداران دولت اگر از اين کارها نمی‌کنند مشکل خودشان است که به نظر من خيلی مصر و پيگير نيستند و بيشتر توقع دارند کس ديگری فضا را برايشان باز کند.

نماينده مردم تهران در مجلس همچنين در پاسخ به سوالی درباره فضای نامناسب برای فعال شدن اصلاح‌طلبان و هواداران دولت و تهديدهايی که اين گروه‌ها با آن مواجه هستند، اظهار می‌کند: من فکر نمی‌کنم هواداران دولت با تهديد امنيتی خاصی مواجه باشند و اگر انفعالی دارند بايد آن را تا حدودی به حساب کم‌کاری خودشان بگذاريم. به هر حال اينها اگر می‌خواهند تاثيرگذار باشند، بايد وارد صحنه شوند وگرنه ديگران صحنه را اشغال می‌کنند و اين خيلی طبيعی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016