چهارشنبه 1 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

برنامه احمدی‌نژادی‌ها برای ۸۰ سالگی هاشمی رفسنجانی

شرق: آنها بی‌خيال «هاشمی» نمی‌شوند. اين‌بار به بهانه تولدش می‌خواهند در مجتمع رسانه‌ای هما جمع شوند؛ جمع‌‌شدنی که ابتدا به نظر يک جشن تولد می‌رسيد اما «عبدالرضا داوری» فعال رسانه‌ای نزديک به «احمدی‌نژاد» می‌گويد جشنی در کار نيست بلکه سوم شهريورماه به بهانه ۸۰سالگی «هاشمی» کارنامه، بينش و روش او به نقد و بررسی گذاشته می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«احمدی‌نژاد» به‌ظاهر از سياست کنار رفته اما سياست‌ورزی‌اش همچنان ادامه دارد. تقابل با «هاشمی» هم از همان سال ۸۴ از ارکان اساسی در اصول سياست‌ورزی او بود. نتيجه هم گرفت. حالا يا خودش يا هوادارانش همچنان تصور می‌کنند که تقابل با هاشمی برای آنها سودآور است. «عبدالرضا داوری» که هر‌از‌گاهی در صفحه شخصی فيس‌بوک خود مطالبی در نقد هاشمی منتشر می‌کند، اين‌بار هم خبر از برگزاری جلسه‌ای به مناسبت ۸۰سالگی او داده است. او به «شرق» می‌گويد: «هدف از اين جلسه کمک به شناخت آقای هاشمی است. ما اعتقاد داريم که ساختار حقيقی قدرت جمهوری اسلامی را ايشان پايه‌گذاری کرده و نقش ويژه‌ای در آن داشته ‌است، به همين بهانه دوستانی که در بخش آموزش و پژوهش مجتمع رسانه‌ای هما فعالند تصميم گرفتند به بهانه تولد ايشان يک جلسه هم‌انديشی برپا کنند.»

«صادق زيباکلام» هم که پيشتر کتاب گفت‌وگو محور با هاشمی از او منتشر شده، حالا از سوی هواداران «احمدی‌نژاد» برای شرکت در اين نشست دعوت شده ‌است. او در پاسخ به اينکه چرا طرفداران «احمدی‌نژاد» تصور می‌کنند که همچنان از تقابل با هاشمی سود خواهند برد؟ درحالی که فضای سياسی کشور با سال ۸۴ بسيار متفاوت است و شاهد آن هم انتخابات سال ۹۲ است به «شرق» می‌گويد: «آقای احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت در سه‌سال آينده برنامه دارد و نمی‌خواهد که در بی‌خبری کامل بماند. آنها در سال ۸۴ با تبديل هاشمی به سمبل اشرافيت و احمدی‌نژاد به سمبل عدالت، دوگانه‌ای ساختند و از اين تعارض بهره بردند و حالا هم تصور می‌کنند که با ادامه همان سياست شايد بتوانند موفق شوند. اگرچه تصور آنها از قدرت هاشمی با واقعيت منطبق نيست، فکر می‌کنند که او همچنان در قدرت است.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016