جمعه 3 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دو کشته در تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری

همزمان با ادامه اعتراض به حمله به یک مدرسه محل اسکان آوارگان جنگ غزه، تظاهرات فلسطینیان کرانه باختری علیه حملات اسرائیل به غزه به خشونت کشیده شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ تظاهرات اعتراضی فلسطینیان ساکن کرانه باختری رود اردن به عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه همچنان ادامه دارد و در درگیری بین نیروهای امنیتی اسرائیل و تظاهرکنندگان در شامگاه گذشته، دست کم یک فلسطینی کشته شده هر چند برخی منابع خبری فلسطینی شمار کشته شدگان را دو نفر گزارش کرده‌اند.

شدیدترین درگیری در روستای بلعین، واقع در نزدیکی رام‌الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطینی روی داد و نیروهای اسرائیلی با شلیک گاز اشک آور و گلوله لاستیکی، در صدد مقابله با تظاهرکنندگانی برآمدند که به سوی آنان سنگ و بطری آتش‌زا پرتاب می کردند. تظاهرکنندگان تابوت‌هایی را به نشانه کشته‌شدگان عملیات اسرائیل در غزه با خود حمل می‌کردند و علیه اسرائیل شعار می‌دادند.

به گزارش منابع فلسطینی، تعدادی از تظاهرکنندگان در اثر استنشاق گاز اشک آور و اصابت گلوله لاستیکی به شدت آسیب دیده‌اند. تظاهرکنندگان تاکید داشتند که با وجود اختلاف سیاسی بین تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری و گروه حماس مستقر در غزه، فلسطینیان یکپارچه هستند و اسرائیل نمی‌تواند بین آنان جدایی بیاندازد.

در سایر نقاط کرانه باختری رود اردن نیز تظاهرات مشابهی برگزار شده و در مواردی بین نیروهای امنیتی اسرائیل و تظاهرکنندگان فلسطینی درگیری‌هایی روی داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه در روز ۷ ژوئیه، تظاهرات پراکنده در اعتراض به این عملیات در کرانه باختری ادامه داشته و از تظاهرات اعتراضی شهروندان عرب اسرائیل نیز گزارش‌هایی مخابره شده است. با اینهمه، تظاهرات شامگاه گذشته که در پی انتشار خبر حمله به یکی از مراکز امن اسکان آوارگان جنگی در مدرسه‌ای در غزه برگزار شد به مراتب گسترده‌تر بوده است.

تشکیلات خودگردان فلسطینی با صدور اطلاعیه‌ای از تمامی فلسطینیان خواسته است همزمان با برگزاری نماز روز جمعه، به تظاهرات اعتراضی گسترده علیه حمله اسرائیل به غزه دست بزنند. به مناسبت ماه رمضان، معمولا شمار بیشتری از فلسطینیان در نمازهای جمعه حضور می‌یابند و از این موقعیت به عنوان تجمع اعتراضی استفاده می‌کنند. تشکیلات خودگردان همچنین خواستار حمایت افکار عمومی جهانیان از فلسطینیان و تظاهرات اعتراضی علیه اسرائیل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016