شنبه 4 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شمار کشته‌های غزه به ۱۰۰۰ نفر رسید

مسئولان فلسطینی اعلام کرده‌اند که آمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه به ۱۰۰۰ نفر رسیده است. بیش از ۵۸۰۰ نفر هم در این حملات زخمی شده‌اند.

درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل از هشتم ژوئیه (۱۷ تیر) آغاز شد و بعد از شروع عملیات زمینی اسرائیل و به ویژه گلوله‌باران شدید منطقه شجاعیه آمار تلفات در غزه به شدت افزایش یافت.

بیشتر قربانیان حملات اسرائیل در غزه غیرنظامی و حدود یک‌چهارم از آنها کودکان زیر ۱۲ سال هستند.

در این نوزده روز ۴۰ نظامی و دو غیرنظامی اسرائیلی هم کشته شده‌اند.
بعد از اعلام آتش بس ۱۲ ساعته از صبح روز شنبه،۲۶ ژوئیه بیش از ۸۰ جسد در نقاط مختلف غزه پیدا شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت اسرائیل روز جمعه با طرح وزیر خارجه آمریکا برای برقراری آتش‌بس یک هفته‌ای مخالفت کرد، اما دو طرف توافق کردند که از ساعت هشت صبح امروز شنبه به مدت ۱۲ ساعت درگیری‌ها را متوقف کنند.

با نزدیک شدن به پایان زمان این آتش‌بس یک مقام اسرائیلی به بی‌بی‌سی گفت که دولت اسرائیل با تمدید این آتش‌بس به مدت چند ساعت موافقت خواهد کرد.

خبرنگار بی‌بی‌سی در غزه می‌گوید بعد از شروع آتش بس مردم به خیابان‌ها آمده‌اند و بعضی بانک‌ها و مغازه هم در طول روز فعال بوده‌اند.

وزرای خارجه آمریکا و چند کشور اروپایی به همراه ترکیه و قطر که به قصد تلاش برای یافتن راه حلی سیاسی به پاریس رفته‌اند خواهان تمدید آتش بس فعلی شده‌اند.

اسرائل و حماس نماینده‌ای در اجلاس پاریس ندارند و خبری از موافقت هیچ یک از دو طرف با پیشنهاد تمدید آتش‌بس منتشر نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016