یکشنبه 5 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش ۵۰ سرباز سوری را سر برید + شکست سهمگین ارتش دولتی در رقه

رادیو زمانه - شبه‌نظامیان وابسته به گروه «داعش» یا «دولت اسلامی عراق و شام» با تسخیر یک پادگان بزرگ در سوریه، حداقل ۵۰ سرباز را پس از به اسارت گرفتن آنها سربریدند.

این پادگان بزرگ در شهر «رقه» در شمال شرقی سوریه قرار دارد. گزارش‌ها از این شهر حاکی از حمله و تسخیر پایگاه «گردان هفدهم» ارتش در جمعه شب ۲۵ ژوییه است. طی این حملات حداقل ۶۹ نفر از نظامیان ارتش سوریه و ۲۸ نفر از شبه‌نظامیان داعش کشته شده‌اند.

خبر سربریدن ۵۰ نفر از سربازان اسیر را یک نهاد ناظر به نام «گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه» تائید کرده که در لندن مستقر است.

یک حساب توییتر وابسته به گروه داعش نیز با انتشار جسد پنج نفر از این سربازان، تعلق آن‌ها به «گردان هفدهم» ارتش را تایید کرده اما گفته است شمار تلفات ارتش سوریه ۷۵ نفر است.

رسانه‌های دولتی سوریه در مورد خبر سربریدن این سربازان اسیر شده سکوت کرده‌اند. با این‌حال، ارتش سوریه اعلام کرده که در تدارک یک حمله بزرگ به مواضع این گروه شورشی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دویچه وله - نهاد "نظارت بر حقوق بشر سوریه" اعلام کرد که ارتش این کشور در شامگاه جمعه (۲۵ ژوئن) نیروهای خود را بطور کامل از مهم‌ترین مرکز نظامی شهر "رقه" عقب کشیده است. این پادگان به لشکر ۱۷ ارتش سوریه تعلق داشت.

گزارش‌های مربوط به شکست سنگین نیروهای ارتش سوریه از ستیزه‌جویان "دولت اسلامی" در شهر رقه تدریجا تایید می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، پادگان لشکر ۱۷ ارتش سوریه در شهر "رقه"، واقع در شمال شرقی این کشور، روز جمعه (۲۵ ژوییه) مورد حمله‌ی وسیع شورشیان "دولت اسلامی" قرار گرفت.

نهاد "نظارت بر حقوق بشر سوریه" که مرکز آن در لندن است، اعلام کرد که در این درگیری‌ها، "۸۵ سرباز سوری به فجیع‌ترین وضعی" کشته شده‌اند. عبدل‌رحمان، مدیر نهاد "نظارت بر حقوق بشر سوریه"، نیروهای "دولت اسلامی" را متهم می‌کند که پس از دستگیری این سربازان، شماری از آنان را سر بریده‌اند.

رقه از مناطق تحت نفوذ جهادگرایان سنی است و ارتش سوریه پیش از حمله‌ی نیروهای "دولت اسلامی" در این منطقه فقط پایگاه نظامی لشکر ۱۷و پادگان‌ هنگ ۹۳ و نیز کنترل فرودگاه این شهر را در ‌اختیار داشت

از وضعیت سایر سربازان این پادگان که تعداد آنان ۲۰۰ تن تخمین زده می‌شود، هنوز اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود که ۲۸ تن از اعضای "دولت اسلامی" نیز در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

رسانه‌های دولتی درباره شمار قربانیان این درگیری‌ها چیزی نگفتند و تنها از "سازماندهی حمله‌‌ای گسترده‌ به تروریست‌ها" خبر دادند.

جهادگرایان "دولت اسلامی" اکنون چندین استان سوریه و بخشی از عراق را تحت کنترل خود دارند و در آنجا "خلافت اسلامی" بر پا کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016