سه شنبه 7 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

منبع نزديک به خانواده: نام روزنامه نگاران دستگير شده هفته گذشته هيچ جايی ثبت نشده است

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ يک منبع نزديک به خانواده های روزنامه‌نگاران رسانه‌های بين المللی که هفته گذشته در تهران دستگير شده اند به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که پيگيری چند روز گذشته خانواده‌ها از دادستانی و دادگاه انقلاب برای گرفتن اطلاعات درخصوص دستگيری فرزندانشان بدون نتيجه باقی مانده است. اين منبع به کمپين گفت نام جيسون رضاييان، يگانه صالحی و ديگر دستگير شدگان هيچ جايی در قوه قضاييه ثبت نشده است و عملا اين موضوع پيگيری در خصوص وضعيت اين افراد را غير ممکن می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين منبع نزديک به خانواده ها به کمپين گفت: « ثبت نشدن نام دستگيرشدگان در دادستانی يا دادگستری عملا به اين معناست که اين خبرنگاران ربوده شده اند تا دستگير شده باشند چرا که نام آنها هيچ جايی ثبت نشده است.» طی روزهای گذشته جيسون رضاييان و يگانه صالحی تماسهای کوتاهی به نزديکان خود داشته اند اما اطلاعاتی در خصوص بازداشت خود ارائه نکرده اند.

سه شنبه شب گذشته حداقل چهار تن از جمله جيسون رضاييان (خبرنگار واشينگتن پست در ايران)، يگانه صالحی (خبرنگار روزنامه نشنال امارات) و يک عکاس و همسرش به صورت جداگانه در تهران دستگير شدند. کمپين مطلع شده است که دستگيری های ديگری نيز در اين زمينه اتفاق افتاده است اما هنوز منابع مستقل چنين دستگيری هايی را تاييد نکرده اند.

در جريان دستگيری سه شنبه شب زوج روزنامه نگار جيسون رضاييان و يگانه صالحی نيروهای امنيتی خانه آنها را مورد جستجو قرار داده و وسائل شخصی از جمله لپ تاپ، کتاب و يادداشت های آنها را توقيف کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016