چهارشنبه 8 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 مرداد» علم‌الهدی: به وزير علوم گفتم که دانشگاه حوزه سياست‌بازی نيست
پرخواننده ترین ها

علم‌الهدی: اولويت مردم دين است نه رفاه

مهر ـ امام جمعه مشهد با اعلام اينکه جبهه مقاومت به عنوان خاکريز اول در مقابل دشمن قد علم کرده، افزود: در اين شرايط که تهاجمات گسترده و چند جانبه شده ‌وظيفه همه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت بوده و در اين راستا بايد با مشارکت فعال در جبهه مقاومت در مقابل دشمن قد علم کنيم.

آيت‌الله احمد علم‌الهدی صبح سه شنبه در خطبه‌های نماز عيد فطر در حرم رضوی اظهار کرد: در حال حاضر عيد فطر در شرايطی حساسی در جهان اسلام برگزار می‌شود زيرا ميزان حملات قدرت‌های استکباری به اسلام و مسلمين افزايش يافته طوری که مسلمانان در چندين جبهه به خاک و خون کشيده می‌شوند و غزه به کشتارگاه عظيمی تبديل شده و در آن سوء سرزمين عراق با تهاجمات وهابيت خبيث شاهد تشکيل جبهه داعش است و مسلمانان به خاک و خون می‌کشند و سوريه هم هنوز از شر تروريست‌ها به صورت کامل رهايی نيافته است.

وی ادامه داد: امروز تنها نقطه اميد دنيای اسلام در برابر تهاجم دشمن و سرکوب‌های نابکارانه آنان، جامعه دينی ماست اما بايد در نظر داشت که مظهر اسلام با زنده بودن ارزش‌های اسلامی معنا پيدا می کند و آنان وقتی به ما اميد می بندند که مظهری از قدرت اسلام را در اين جامعه دينی ببينند و در مظاهر اين جامعه اصول تمدن اسلام را مشاهده کنند اما اگر در مظاهر زندگی ما بی عفتی را ببينند از دين دلسرد خواهند شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر مسئولی نسبت به توسعه فرهنگ دينی بی تفاوت باشد مديون پيغمبر(ص) است

امام جمعه مشهد افزود: دنيای اسلام نبايد تصور کند که مظاهر دين و فرهنگ دينی در اينجا حاکم نيست چرا که در اين صورت از اسلام دلسرد می‌شوند بنابراين اگر مسئولی نسبت به توسعه فرهنگ دينی بی تفاوت باشد مديون پيغمبر اکرم(ص) بوده و به رسول الله(ص) خائن است و آبروی پيغمبر را برده است.

آيت الله علم الهدی با تاکيد بر اينکه مسائل فرهنگی و امر به معروف تنها جزو وظايف دولت نيست، اظهار کرد: مردم نظام اسلامی از زمان پيروزی انقلاب اسلامی پای کار بوده اند و در مسئله مبارزه با منکرات شرعيه نيز بايد پای کار بيايند و در اين راستا ضرورت دارد تا مسئولان اجرايی هم راندمان کارشان را در زمينه توسعه فرهنگ دينی برجسته سازند.

وی تاکيد کرد: اگرقرار است مسئولی اقدامات و کار خود را به مردم گزارش دهد بايد بداند آنچه در اولويت اين مردم است، دين است و اقتصاد و رفاه و امنيت در اولويت‌های بعدی قرار دارد چرا که اين مردم انقلابی جان خود را فدای رفاه خود نمی‌کنند.

وی در بخش ديگری از سخنانش با اشاره به آنچه که بنی اسرائيل از عيسی خواسته بود، اظهار کرد: بنی اسرائيل از عيسی خواستند ‌برای آنها مائده ای از آسمان نازل کند و عيسی گفت: سفره برای چه نازل شود؟ و آنان در جواب گفتند، برای اينکه از آن مائده ها بخوريم و به رسالت تو اطمينان پيدا کنيم، بنی اسرائيل سفره را برای اطمينان دل و تغذيه خواست اما عيسی اين سفره را خواست تا برای آنها عيد باشد بنابراين مطابق انچه که مرحوم علامه می‌فرمايد: آنچه بنی اسرائيل خواست، با آنچه که حضرت عيسی بن مريم از خدا خواست، متفاوت بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: علامه طباطبايی فرمودند؛ آن عيدی که حضرت عيسی از خدا خواست چند ويژگی دارد و براين اساس؛ عيد موجب وحدت در ميان ملت می شود، هويت دينی جامعه تجديد شده، کسانی که عيد می‌گيرند دارای نشاط خاصی هستند و اينکه عيد، عظمت دين را در دنيا اثبات می کند.

آيت الله علم الهدی اظهار کرد: اين سفره آسمانی که پروردگار برای ما نازل کرده با سفره ای که برای بنی اسرائيل نازل کرد متفاوت است زيرا سفره ماه خدا برای پيغمبر و امت اسلام دارای دو ويژگی بود: يکی اينکه بايد در اين ماه هرچه غيرخدا است ترک و به خدا متصل شويم و دوم اينکه به ما دستور قرائت قرآن داده شده و امت اسلام در اين ماه می توانند با خدای خويش صحبت کرده و با وصل و لقای خودش پذيرايی شوند و سوم اينکه خداوند در سوره بقره فرمود، پذيرايی از بندگان در رمضان به معنای همکلام شدن با من است و اگر در اين ماه بندگان به من نزديک شوند آنچه را که بخواهند به آنان می دهم و دعوتشان را اجابت می‌کنم.

وی در بخش ديگری از سخنانش عيد فطر را عيد لقاءالله دانست و افزود: همه ما يک ماه مهمان پروردگار بوديم و امروز من از اقدامات موثر آستان قدس رضوی که بالاترين سفره‌های اطعام را در اين حرم نوری گستراند قدردانی می کنم، بيش از سه ميليون بسته افطاری در ماه رمضان اهدا و ۳۶۰ هزار نفر بر سر سفره امام رضا(ع) در ماه رمضان اکرام شدند.

به گفته وی در حال حاضر عيد فطر در شرايطی حساسی در جهان اسلام برگزار می‌شود زيرا ميزان حملات قدرت‌های استکباری به اسلام و مسلمين افزايش يافته طوری که مسلمانان در چندين جبهه به خاک و خون کشيده می‌شوند و غزه به کشتارگاه عظيمی تبديل شده و در آن سوء سرزمين عراق با تهاجمات وهابيت خبيث شاهد تشکيل جبهه داعش است و مسلمانان به خاک و خون می‌کشند و سوريه هم هنوز از شر تروريست‌ها به صورت کامل رهايی نيافته است بنابراين در اين شرايط که تهاجمات گسترده و چند جانبه شده ‌وظيفه همه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت بوده و در اين راستا بايد با مشارکت فعال در جبهه مقاومت در مقابل دشمن قد علم کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016