پنجشنبه 23 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علم‌الهدی: به وزير علوم گفتم که دانشگاه حوزه سياست‌بازی نيست

ایسنا ـ يک عضو مجلس خبرگان گفت: نمی‌توان دانشگاه را با يک جريان امنيتی محدود کرد، هر قدرتی که بيايد و اين محيط را محدود کند خودش شکست می‌خورد؛ زيرا محيط پويا را نمی‌توان محدود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدی در مراسم افتتاحيه هفدهمين کنگره جامعه اسلامی دانشجويان کشور، اظهار کرد: به وزير علوم گفتم که دانشگاه جای آزادی فکر و انديشه است نه حوزه سياست‌بازی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار کرد: در طول سی سال ما نوسانات سياسی زيادی را داشتيم در دوران اصلاحات با موجی از نوسانات سياسی روبه‌رو شديم، در دوران سازندگی نيز توسعه اقتصادی با الگوی غربی نوساناتی را بوجود آورد، در هشت سال قبل نيز نوسانات سياسی وجود داشت در طول اين سال‌ها مديريت حکيمانه مقام معظم انقلاب باعث شد که از مسير اصلی خارج نشويم.

وی افزود: در طی اين ۲۵ سالی که از عمر تشکل جامعه اسلامی گذشته است، هيچ تشکلی از نظر قدرت اثرگذاری توان جامعه اسلامی را نداشت. آن روز که اين تشکل متولد شد دانشگاه جولانگاه انجمن اسلامی بود، انجمنی که تا آن روزها برخی اعضاء از اهداف نظام و ولايت منحرف شده بودند. اين انجمن تکه پاره شد. افرادش و اعضای موسسش کجا هستند؟ امروز به عنوان مزدور حقوق‌بگير برای سازمان‌های جاسوسی‌آمريکا کار می‌کنند.

اين عضو مجلس خبرگان تصريح کرد: سردمداران تشکل جامعه اسلامی، مجموعه دانشجويان متعبدی بودند که در يک ربع قرن اخير به عنوان قوی‌ترين تشکل ظاهر شده‌اند؛ چون پشت به پشت رهبری حرکت کردند.

وی افزود: من به فضای دانشگاهی آشنايی خوبی دارم، محيط دانشگاه يک فضای گسترده است؛ نمی‌توان با يک جريان امنيتی اين محيط را محدود کرد، هر قدرتی که بيايد و اين محيط را محدود کند خودش شکست می‌خورد زيرا محيط پويا را نمی‌توان محدود کرد.

وی در عين حال اظهار کرد: دانشگاه جای غوغاسالاری نيست در دانشگاه نمی‌توان چنگ و دندان نشان داد.

علم‌الهدی با برشمردن خلاءهای محيط دانشگاهی به اعضای جامعه اسلامی دانشگاه‌ها گفت: در عرصه فرهنگ سياسی می‌توان با گذاشتن ميزگردها و بهره‌بردن از تفکرات چهره‌های آکادميک اين خلاء‌ را پر کرد. مصونيت در برابر گرايش‌های نفسانی و آفت‌های فرهنگی نيز از ديگر اقدامات مقابل خلاءهای محيط دانشگاهی است. در محيط‌های دانشگاهی شرايط زندگی همه دانشجويان يکسان نيست؛ لذا با در نظر گرفتن شرايط اجتماعی و اقتصادی ديگر دانشجويان می‌توان خلاءهای اجتماعی را پر کرد.

وی با بيان اين‌ اعتقاد که «وضعيت مديريت دانشگاه خوب نيست» اظهار کرد: سياست‌بازی‌هايی می‌شود و يکی از وسايلی که جريان‌های سياسی همواره تلاش می‌کنند آن را به دست گيرند، تشکل‌های دانشجويی نوپاست. برحسب گفته‌ها، در دانشگاه فردوسی مشهد برخی اعضايی که عضو انجمن اسلامی بودند و اکنون نتوانستند دوباره در انجمن عضو شوند دست به تاسيس تشکلی جديد با عنوان ديگر به وسيله مديريت جديد زده‌اند. با وجود مخالف رئيس نهاد رهبری اما اين انجمن جديد تاسيس شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016