چهارشنبه 8 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حذف خبر انتقاد از حجاب اجباری در سوریه + تصویر

خبرگزاری فارس خبر سال گذشته خود که اجباری کردن «حجاب» برای دانش آموزان دختر مقطع پنجم ابتدایی به بالا از سوی «داعش» در سوریه را اقدامی «قرون وسطایی» خوانده بود٬ حذف کرد.

به گزارش دیگربان این خبرگزاری سوم آذر سال ۱۳۹۲ گزارش کرده بود گروه «داعش» با صدور بخشنامه‌ای حجاب را برای دانش آموزان دختر پنجم ابتدایی به بالا، در مدارس تحت سیطره خود در سوریه الزامی کرده است.

خبرگزاری «فارس» در ادامه نوشته بود: «این تصمیم داعش، خشم و عصبانیت مردم شهرهای تحت سیطره گروهک امارت اسلامی عراق و شام را برانگیخته است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این خبرگزاری افزوده بود که «مردم این موضوع را دخالت در زندگی شخصی خود برشمردند. ناظران سیاسی این تصمیم داعش را ناشی از عقب ماندگی این گروهک تروریستی دانسته‌اند.»

خبرگزاری فارس اضافه کرده بود گروه «داعش» به دنبال «بازگرداندن جامعه سوریه به قرون وسطایی» است.

بازنشر عمومی این خبر در شبکه‌های اجتماعی که از صبح روز گذشته آغاز شده٬ باعث شد مسئولان این خبرگزاری شامگاه سه‌شنبه (هفتم امرداد) اقدام به حذف آن کنند.

خبرگزاری فارس در شرایطی این خبر را منتشر کرده بود که در ایران سال‌هاست دختران از سن ۹ سالگی باید حجاب اجباری داشته باشند.

در ایران از زمان انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ تاکنون دختران در سن هفت سالگی و در مقطع اول ابتدایی با حجاب به وارد مدرسه می‌شوند.

farsHijabEjbDaesh.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016