چهارشنبه 8 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کاهش کمک‌ها به لبنان و فلسطین در دولت روحانی

runda.jpg
دیگربان - سایت «میدان ۷۲» از کاهش کمک‌ها به لبنان و فلسطین در دولت روحانی خبر داده و از حسن تهرانی‌مقدم و حسن شاطری به عنوان سرشاخه‌های کمک‌رسانی نظامی و غیرنظامی به جریان «مقاومت» در این کشور‌ها نام برده است.

این سایت با دفاع از کمک ۱۰ هزار دلاری دولت محمود احمدی‌نژاد برای بازسازی هر خانه ویران شده در «جنگ ۳۳ روزه»٬ نوشته «عوامل داخلی آمریکا» این کمک را «نقطه ضعف» این دولت می‌دانند.

«میدان ۷۲» ادامه داده که طی یک‌سال گذشته «به بهانه درون گرایی {دولت حسن روحانی} ارسال این کمک‌ها {به جریان مقاومت در فلسطین و لبنان} با مشکل مواجه شده است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن روحانی نیز روز گذشته به طور رسمی گفت جمهوری اسلامی در «حد توان خود» به مسئله فلسطین و غزه ورود پیدا خواهد کرد که این سخنان نشانه‌ای از برخی محدودیت‌های مالی دولت است.

برخی محافظه‌کاران تندرو می‌گویند دولت روحانی برخلاف انتظار رهبر جمهور اسلامی وارد بحران غزه نشده و دیپلماسی ضعیفی در این بحران به نمایش گذاشته است.

حامیان محمود احمدی‌نژاد یکی از سرسخت‌ترین این منتقدان هستند که در سایت‌ها و وبلاگ‌های خود به این مسئله اشاره کرده‌اند.

سایت «میدان ۷۲» از جمله این سایت‌هاست که در دفاع از اقدامات دولت احمدی‌نژاد برای نخستین‌بار فاش کرده ایران به هر خانواده لبنانی که در «جنگ ۳۳ روزه» خانه‌اش ویران شده٬ ۱۰ هزار دلار پرداخته است.

این سایت محافظه‌کار همچنین از حسن تهرانی مقدم و حسن شاطری به عنوان سرحلقه‌های کمک نظامی و غیرنظامی جمهوری اسلامی به جریان «مقاومت» در فلسطین و لبنان نام برده است.

تهرانی‌مقدم ششم آبان سال ۱۳۸۸ در جریان یک انفجار در زاغه مهمات سپاه در کرج جان باخت و شاطری نیز بهمن ماه سال ۱۳۹۱ در سوریه کشته شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016