جمعه 10 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حماس به حزب الله و ایران: منتظرید غزه سقوط کند بعد اقدام کنید؟

العربیه - موسی ابو مرزوق، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس، در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی، گفته که امیدوار است حزب الله لبنان جبهه دوم علیه اسرائیل را باز کند و به فلسطینی ها در نوار غزه کمک کند.

روزنامه لبنانی السفیر، در شماره روز پنج شنبه 31-7-2014 به نقل از منابع نزدیک به "حماس" نوشته است :"مواضع حزب الله در حمایت از جنبش مقاومت در غزه برای حماس کافی به نظر نمی آید".

این روزنامه به نقل از منابع حماس نوشته است: " شعار دادن به تنهایی دیگر کافی نیست. ما به آقای سید حسن نصر الله و رهبری ایران احترام می گذاریم، اما از آنها می خواهیم تا گام هایی بردارند که بتواند مرزهای کشورهای عربی با فلسطین را تکان بدهد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منبع حماس افزوده است: "ما نمی خواهیم حزب الله در حال حاضر جبهه شمالی را به طور مستقیم با دشمن اسرائیلی بازکند، اما گام های عملی می خواهیم. ما اقدامی برای گرم کردن جبهه های مقاومت می خواهیم".

این منبع سپس سوال کرده است: "حزب الله لبنان منتظر چیست؟ آیا در انتظار سقوط غزه است؟ چرا چوبش را در مقابل اسرائیل تکان نمی دهد؟ آیا می خواهد دست بسته نظاره گر رویدادها باشد؟ از حمایت حزب از غزه بگذریم، چرا حزب الله در مقابل ربودن یک چوپان لبنانی از منطقه شبعا، توسط اسرائیل واکنشی نشان نمی دهد؟ مگر این رفتارهای اسرائیل بخشی از متن قطعنامه 1701 است ؟ "

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، روز جمعه 25 ژونیه، متعهد به حمایت کامل از گروه فلسطینی حماس در مقابله با اسرائیل شد. این در حالی است که اختلافی بزرگ میان دو گروه به دلیل جنگ های داخلی در سوریه، جریان دارد.

سید حسن نصر الله گفته بود حزب الله از هیچ گونه پشتیبانی و کمکی که بتواند ارائه دهد دریغ نمی کند.

وی اظهار داشته بود که "حزب الله احساس می کند که شریک حقیقی این مقاومت، جهاد، برادری، آرزوها، دردها، از خود گذشتگی ها و سرنوشت است، و پیروزی آنها پیروزی همه ما و شکست آنها شکست همه ما است."

نصر الله سخنرانی خود را به صورت علنی در حومه جنوبی بیروت موسوم به "ضاحیه" ایراد کرده بود. این منطقه تحت نفوذ حزب الله است.

با این که نصر الله از سال 2006 بسیار کم به صورت علنی حاضر می شود و معمولا از راه مانیتوری مدار بسته سخنرانی می کند، اما جمعه به مدت یک ساعت به صورت مستقیم با هوادارنش سخن گفت.

آیت الله خامنه ای رهبر ایران نیز سه شنبه 29 ژوئیه در خطبه نماز عید فطر در تهران از همه مسلمانان خواست که بر خلاف خواسته دولت آمریکا، گروه های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی را تسلیح کنند.

وی اظهار داشت که اسرائیل در غزه "گیر کرده" و از حمله به این منطقه پشیمان است و به همین دلیل آمریکا، اروپا و "همه مجرمان عالم" دست به دست هم داده اند که "آتش بس را به مردم غزه تحمیل کنند".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016