شنبه 11 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 مرداد» اخراج یک ایرانی از کانادا
28 خرداد» کانادا: مواضع‌مان در قبال ايران تغييری نخواهد کرد
پرخواننده ترین ها

کانادا برای 'شهر فرنگ' هنرمند ایرانی استثناء قایل شد

بی بی سی - صدف فروغی، هنرمند ایرانی ساکن مونترال که پیش‌تر خبر ضبط 'شهرفرنگ' او توسط گمرک کانادا خبرساز شده بود می‌گوید با دستور مستقیم وزارت خارجه این کشور از اثر هنری او رفع توقیف شده است.

خانم فروغی روز پنجشنبه (۳۱ ژوئیه) به بی‌بی‌سی فارسی گفت به وکیل او اطلاع داده شده که وزیر خارجه کانادا با استفاده از اختیارات خود به کمرگ مونترال دستور داده که در مورد ترخیص اثر هنری او اقدام کنند.

B8DA98D8.jpg

قوانین کانادا اجازه استثناء قائل شدن در موارد گمرکی که شامل تحریم‌های ایران می شود را به وزیر خارجه این کشور داده است.

اثر توقیف شده خانم فروغی یک شهرفرنگ بزرگ است که در آن فیلم‌های کوتاه به نمایش درمی‌آید. او در اثر هنری جدید خود این سرگرمی کودکانه که نخستین پنجره مردم تهران قدیم به عکس‌های رنگی بود را بازسازی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شهرفرنگ خانم فروغی با حمایت شورای هنر کانادا به سرانجام رسیده است. خانم فروغی پس از دو سال کار بر روی این اثر آن را از طریق پست هوایی (فریت) از ایران به کانادا فرستاده است.

پیش‌تر وزارت خارجه کانادا هم پس از آن که یکی از روزنامه‌های اصلی این کشور خبر توقیف شهرفرنگ خانم فروغی را منتشر کرد، در بیانیه‌ای ضمن دفاع از تحریم‌ها علیه ایران نوشت افراد می‌توانند از وزیر تقاضا کنند به طور موردی پرونده‌ای را بررسی و دستورترخیص کالا را صادر کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016