دوشنبه 20 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اخراج یک ایرانی از کانادا

jaber-kalibi1.jpg
رادیو زمانه - جابر کلیبی از فعالان سیاسی قدیم ایرانی و از اعضای سابق کنفدراسیون از خاک کانادا اخراج شده است.

او به خاطر فعالیت‌های سیاسی و مخالفت با جمهوری اسلامی در دهه ۸۰ میلادی در فرانسه مجبور شده که ژوئن امسال خاک کانادا را ترک کند.

کلیبی در سال۱۹۸۶ به دلیل فعالیت برای سرنگونی حکومت ایران به چهار سال حبس در فرانسه محکوم می‌شود، اما با رای دادگاه عالی فرانسه از اتهام تروریستی تبرئه و پس از سه سال آزاد می‌شود.

این فعال سیاسی چند سال بعد، در سال ۲۰۰۵ از فرانسه به کانادا مهاجرت می‌کند و در آنجا اجازه کار می‌گیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او چند سالی به همراه خانواده‌اش در کانادا زندگی عادی داشت، تا اینکه به دلیل تقاضای کارت اقامت، سابقه او از سوی اداره امنیت کانادا مورد کنکاش قرار می‌گیرد. کلیبی دارای پاسپورت فرانسوی است.
بر اساس قوانین مهاجرت کانادا (بند ۳۶ قانون مهاجرت) هر فردی که به اتهام جزایی در زندان بوده است و تقاضای اقامت در این کشور را می‌کند، باید از خاک این کشور اخراج شود.

نگرانی فعالان حقوق بشر آن است که چنین حکمی برای دیگر کنشگران ایرانی که در دوران جمهوری اسلامی به دلایل سیاسی در زندان بودند نیز اجرا شود؛ با اینکه کانادا، جمهوری اسلامی را به عنوان یک دولت تروریست به رسمیت شناخته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016