دوشنبه 13 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۳۹۸ کشته و ۱۸۰۰ زخمی در زلزه‌ای در چین

زلزله قوی در استان جنوبی یونان چین هزاران خانه را تخریب کرده است. در پی این زمین‌لرزه شش ریشتری دستکم ۳۹۸ نفر کشته و بیش از ۱۸۰۰ نفر مجروح شده‌اند. بیشترین میزان تلفات از شهر ژائوتونگ گزارش شده است.

به گزارش دویچه وله٬‌ روز یک‌شنبه (۳ اوت/ ۱۲ مرداد) یک زمین‌لرزه به قدرت شش و یک‌دهم در مقیاس ریشتر در استان ''یونان'' چین حداقل ۳۹۸ کشته و ۱۸۸۱ زخمی بر جای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری دولتی چین، شینهوا، در پی این زلزله ۱۲ هزار خانه در شهر پر جمعیت ''لودیان'' ویران شده‌اند.

یکی از شهروندان ژائوتونگ به خبرگزاری شینهوا گفت که خیابان‌های این شهر مانند میدان جنگ پس از بمباران شده است. وی افزود که این زلزله به مراتب بدتر از زمین‌لرزه سال ۲۰۱۲ است که منجر به مرگ ۸۱ نفر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش‌ها تصریح می‌کنند که امدادگران در تلاش برای نجات بازماندگان این حادثه در مناطق مختلف و شهرهای دورتر هستند. تصاویر مختلفی از مناطق حادثه دیده و همچنین عملیات امدادگران در شبکه اجتماعی چینی ''وایبو'' و توییتر منتشر شده است.

بان‌کی مون، دبیر کل سازمان ملل، در پیامی به دولت چین و خانواده‌های کشته شدگان تسلیت گفت. در بیانیه منتشره از سوی دفتر دبیر کل تصریح شده که این سازمان آماده ارسال کمک‌های انسانی و بسیج حمایت‌های بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بسیاری از خانه‌ها در شهر ''لودیان'' فرو ریخته‌اند. اکثر ساختمان‌ها در این شهر ۴۲۹ هزار نفری، قدیمی هستند. برق و ارتباطات تلفنی نیز در این شهر قطع شده‌اند.

به گزارش شینهوا، ۲۵۰۰ سرباز برای کمک به زلزله‌زندگان به مناطق آسیب‌دیده اعزام شده‌اند. صلیب سرخ چین نیز چادر و مواد مورد نیاز برای شهروندان این مناطق را ارسال کرده است.

به گفته مقامات چینی، این قوی‌ترین زمین‌لرزه در ۱۴ سال گذشته در استان یونان بوده است.

در سال ۱۹۷۴ یک زلزله به بزرگی هفت و هفت‌دهم در مقیاس ریشتر ۱۵ هزار قربانی بر جای گذاشت. در سپتامبر ۲۰۱۲ نیز زلزله‌ای دیگر، جان ۸۱ نفر را گرفت و ۸۲۱ نفر را زخمی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016