جمعه 17 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله هواپیماهای آمریکا به 'دولت اسلامی' در عراق

سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای گفت هواپیماها بمب های هدایت شونده ۲۵۰ کیلوگرمی را بطرف یک واحد توپخانه که نیروهای کرد مدافع اربیل را زیر آتش گرفته بود، پرتاب کردند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فرانسه، ساعتی پیش خبرگزاری فرانسه خبر داد که سرانجام هواپیماهای جنگی آمریکا وارد عمل شدند و مناطق تحت تسلط نیروهای داعش را که بسوی کردستان عراق در حرکت بودند بمباران کردند.

به گفته جان کیربی سخنگوی پنتاگون ،دو جنگنده شکاری بمب افکن بمب های 250 کیلوئی خود را بر مواضع نظامی شورشیان و خمپاره انداز متحرکی که نیروهای کرد را در اربیل نشانه میگرفت ، فرود آوردند.

او همچنین توضیح داد که حملات نیروهای داعش جان آمریکائی های مقیم شهر اربیل را به مخاطره انداخته بود.

این در حالی است که ابوبکر زباری فرمانده ارتش عراق اظهار نظر کرد که این حمایت هوائی تغییرات عظیمی در سرنوشت جنگ ایجاد کرده است که تا ساعات آینده دیده خواهد شد.


بدنبال اعلام خبر بمباران مواضع داعش توسط آمریکا فرانسوا هولاند رئیس جمهوری فرانسه با انتشار اطلاعیه ای از اقدام " پر اهمیت" آمریکا ستایش کرد و گفت که کشورش آماده است تا از طریق همکاری با آمریکا و سایر متحدین خود ، دست به اقداماتی بزند که بتواند به درد و رنج مردم غیر نظامی عراق نقطه پایان بگذارد. کاخ الیزه همچنین از اتحادیه اروپا خواست که در این حوادث هر چه سریعتر نقش فعالی بعهده گیرد. بیانیه به ضرورت کوشش های مشترکی اشاره می کند که بتوانند کلیه وسائل یاری رسانی ممکن را بقصد پاسخ گوئی به این موقعیت فاجعه بار به صحنه بیاورند.

امروز همچنین وزارت خارجه انگلستان با انتشار اطلاعیه ای به شهروندان انگلیسی ساکن سه شهر کردستان عراق از جمله اربیل و سلیمانیه توصیه کرد که هر چه زودتر منطقه را ترک کنند. این اطلاعیه از بقیه انگلیسی ها نیز خواسته است که وارد این مناطق نشوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016