یکشنبه 19 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سقوط هواپيمای "ساخت داخل" در فرودگاه مهرآباد تهران + اخبار تکمیلی

ساعت 9:20 دقیقه امروز هواپیمای مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر با حدود چهل سرنشین هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط کرد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هواپیمایی که امروز در تهران سقوط کرده از نوع ایران 140 و ساخت داخل و مهندسی شده از سوی شرکت هسا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، این هواپیما که از روی مدل آنتونوف 140 روسی ساخته شده پیش از این نیز یک بار سابقه سقوط در سال 2009 میلادی را با کشته شدن همه پنج سرنشین را ثبت کرده است.

بازیکن سپاهان: هواپیمای سقوط کرده همان هواپیمای ما بود
hadiAghili65.jpg
به گزارش خبرآنلاین، هادی عقیلی در مورد سقوط هواپیمای 140 سپاهان ایر گفت: این همان هواپیمایی بود که ما چند روز پیش از آن استفاده کردیم و به تبریز رفتیم و وقتی شنیدم چنین اتفاقی افتاده واقعاً شوکه شدم. نمی‌دانم در مورد این اتفاق تلخ چه بگویم و امکان داشت که چنین حادثه‌ای برای ما رخ دهد. واقعاً از شنیدن مرگ نزدیک به 40 نفر بی‌نهایت ناراحت شدم و باید به خانواده‌های آنها تسلیت بگویم.

وی تاکید کرد: ما خلبان و مهمانداران این هواپیما را می‌شناختیم و چنین اتفاقی برای‌مان بسیار تلخ است. واقعاً خیلی دردناک است که بر اساس چنین اتفاقاتی زندگی انسان‌ها به پایان می‌رسد. من نمی‌دانم دلیل سقوط این هواپیما چه بوده اما قبلاً به ما گفته بودند که این هواپیما کاملاً امن است.

نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در جمع جان باختگان پرواز امروز
14-8-10-114415.jpg
اطلاعات واصله حاکی از آن است که نماینده سابق مردم طبس نیز در جمع جان باختگان پرواز امروز بود.

به گزارش خبرآنلاین، مهندس شکیبی نماینده سابق شهرستان طبس، سرایان و بشرویه نیز یکی از سرنشینان پرواز تهران- طبس بود. سید ماشاالله شکیبی، نمایندگی دورهای پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی مردم طبس و ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس ششم را بر عهده داشت.

6 سقوط و 61 کشته نتیجه پرواز آنتونف 140 در ایران
میراث فرهنگی نیز گزارش داد اگرچه این اولین سقوط هواپیما در دولت روحانی بود اما دوباره سوءظن‌‌ها را نسبت به وضعیت ناوگان هوایی ایران تشدید کرد. از زمان پرواز این هواپیما در ایران شاهد 6 سقوط و 61 کشته بودیم اما این‌که چطور پس از هربار سقوط باز هم از این هواپیما استفاده می‌شده جای سوال دارد؟ گویا نسبت به نقص فنی در این هواپیما پیش از این نیز اخطار داده شده‌است.

13930519000128_PhotoM.jpg

13930519000128_PhotoL.jpg
محل وقوع سانحه

حفره ایجاد شده در بدنه هواپیما سبب نجات جان ما شد
ایسکا: محمد عابدزاده یکی از بازماندگان سقوط هواپیمایی سپاهان اعلام کرد که حفره ایجاد شده در بدنه هواپیما سبب نجات جان من و همسرم شد.

محمد عابدزاده که هم اکنون در بیمارستان در حال درمان سوختگی است، روایتی جدید از سقوط هواپیما را عنوان کرد و گفت: چند لحظه بعد از پرواز هواپیما و افتادن یکی از بال ها در حالی که فاصله زیادی با زمین نداشتیم هواپیما منحرف شد و بعد از برخورد با دیوار بدنی حفره ای عمیق در آن ایجاد شد.

وی اظهارداشت: با ایجاد این حفره در بدنه هواپیما با سرعت از آن حفره به بیرون پریدیم و چند ثانیه بعد هواپیما آتش گرفت.

به گفته وی، آتش به قدری مهیب بود که من و همسرم "مریم رهنما" دچار سوختگی شدید شدیم.

عابدزاده در حالی که گریه می کرد خدا را عامل نجات خود و همسرش عنوان کرد.

گزارش شاهدان عینی از سقوط هواپیما
ایران وایر - بوی گوشت سوخته و دود سیاه. این را شاهدان عینی می‌گویند. آنهایی که صدای مهیب افتادن و دود غلیظ هواپیمای آتش گرفته را به چشم خود دیده‌اند. اینجا جنب شرکت شیشه مینا انتهای فرودگاه مهراباد است و هواپیمای آتش گرفته حامل ۴۰ مسافری است که بنا بوده تهران را به مقصد طبس ترک کنند. به این ۴۰ نفر ۸نفر دیگر را هم اضافه کنید. دو خلبان، دونفر کادر پرواز، دو مسئول فتی و دو گارد امنیت. خبرها حاکی از ان است که هواپیما پس از بلند شدن موتور خود را از دست می‌دهد. تلاش خلبان برای فرود اضطراری فایده ندارد. هواپیما منحرف می‌شود به دیوار بتونی شرکت شیشه برخورد می کند. صدای فریاد و بوی گوشت سوخته. شاهدان عینی از جان سپردن تعداد زیادی از مسافران خبر می‌دهند. مسافرانی که زنده زنده در آتش سوخته‌اند و اجسادشان چوب شده است.

امداد هوایی استان تهران، آمبولانس‌های اورژانس تهران و هلال اهمر و ماشین‌های آتش نشانی از راه می‌رسد.

سه نفر از مسافران زنده‌اند و ناله می‌کنند . دو مرد و یک زن . یکی از مردها به همراه زن سوختگی شدید دارند و مرد دیگر دچار خو نریزی داخلی شده، شکمش برامده است اما هوشیار است. گریه می‌کند. ناله سر می‌دهد و با فغان می‌گوید:« زن و بچه‌ام جلوی چشمانم سوختند. زنده زنده سوختند. کاش من هم می‌مردم » دندانپزشک است و خودش حدس می‌زند که خونریزی داخلی دارد اما مدام می‌گوید: «کاش من هم بمیرم.»

ماموران امدادهوایی او را آرام می‌کنند و سوار بر هلی کوپتر . سه مصدوم به بیمارستان امام خمینی منتقل می‌شوند. اما سایت اورژانس تهران گزارش می‌دهد که ۶ مصدوم دیگر هم با یک امبولانس خصوصی به بیمارستان پیامبران منتقل شده‌اند. سایت فارس هم به نقل از مرتضی مرادی معاون هماهنگی عملیات امداد و نجات نوشته که سه تا ۷ نفر از کارمندان شرکت شیشه و شهروندان عادی بر اثر حریق مصدوم و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

فیلم تبلیغاتی احمدی نژاد در سال 88 درباره هواپیمای ایران 140

[گزارش تصویری از سقوط هواپیمای مسافربری در فرودگاه مهرآباد]

معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور و معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات بیشتری از هواپیمای سقوط کرده در شهرک آزادی تهران اعلام کردند.

احمد مجیدی در گفتگو با مهر درباره هواپیمای سقوط کرده در حوالی شهرک آزادی تهران گفت: این هواپیما به شماره پرواز به شماره پرواز 5915 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که ساعت 9 و 18 دقیقه امروز از فرودگاه مهرآباد بلند شد ولی پس از دقایقی بنا به دلایل نامعلومی، سقوط کرد.

وی افزود: این هواپیما 40 مسافر عادی داشته که سه نفر زیر 3 سال و 3 نفر زیر 12 سال بوده است.


فیلم لحظه ای پس از سقوط هواپیما در مهرآباد

مجیدی اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده، ایران 140 بوده و تعداد دقیق کشته شدگان هنوز مشخص نیست.

وی گفت: کارشناسان سازمان هواپیمایی بررسی‌‎های خود درباره دلایل این سقوط را آغاز کرده‌اند.

با این حال، محمدعلی ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در گفتگو با مهر گفت: هواپیمای سقوط کرده مربوط به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که هفته ای دو بار به طبس پرواز دارد.

وی افزود: این هواپیما در شهرک آزادی و در بخش جنگلی این شهرک مسکونی بنا به دلایل نامعلومی دچار انحراف و سپس سقوط کرده است.

حمید حبیبی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری هم در گفتگو با مهر اعلام کرد: تاکنون 40 نفر فوت کرده و 8 نفر زخمی در بیمارستان هستند. یکی از مسافران پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

در همین حال، یک مقام آگاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است.

در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. تاکنون 6 جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.

در حال حاضر بالگردهای امدادی هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و امداد رسانی به مجروحان حادثه را آغاز کرده اند.

رئیس پلیس راهور تهران نیز به خبرنگار مهر گفت: مسیر عبور خودروهای امدادی در محل سانحه هوایی در غرب تهران باز بوده و امدادرسانی به سانحه دیدگان ادامه دارد.

به گفته سرهنگ تیمور حسینی، پس از وقوع سانحه هوایی در حوالی فرودگاه مهرآباد بلافاصله ماموران پلیس راهور در محل حادثه مستقر شده و مسیر عبور خودروهای امدادی و آتش نشانی باز شد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ مشکل ترافیکی در محل حادثه وجود ندارد و نیروهای امدادی در حال کمک رسانی به سانحه دیدگان هستند.

امین صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز به مهر گفت: پس از اعلام این سانحه کدهای زمینی و هوایی اورژانس تهران راهی محل سقوط هواپیما در شهرک آزادی شدند و در همان لحظات اولیه 5 مصدوم برای درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016