یکشنبه 19 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سیستم شنود در ایران زیر نظر رهبر قرار دارد

دیگربان - دفتر نظارت بر اجرای اصل ۲۵ قانون اساسی با ۱۰۰ قاضی وظیفه شنود در جمهوری اسلامی را برعهده دارد و قاضی کل این دفتر تنها به علی خامنه‌ای و رئیس شورای عالی امنیت ملی پاسخگو است.

این مطلب در گزارش تیر ماه مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با عنوان «اظهار‌نظر کارشناسی پیرامون طرح نظارت نمایندگان بر شنود مکالمات تلفنی» آمده است.

در این گزارش آمده که شنود در جمهوری اسلامی مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و قاضی کل آن به پیشنهاد رئیس این شورا٬ تائید علی خامنه‌ای و حکم رئیس قوه قضائیه تعیین می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این گزارش افزده قاضی شنود زیر نظر رهبر فعالیت می‌کند و «اطلاعات قاضی شنود به معنای اطلاع دستگاه قضایی از امر شنود نیست و حتی تلاش می‌شود حکم قاضی شنود سری بماند و معلوم نباشد قاضی شنود کیست.»

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در ادامه گزارش خود اعلام کرده طرح گروهی از نمایندگان مجلس مبنی بر نظارت قوه مقننه بر امر شنود مغایر با اصل ۵۷ قانون اساسی است.

این مرکز نظارت مجلس بر امر شنود را «مغایر با مصلحت‌سنجی شورای عالی امنیت ملی»٬ طرحی «ناکار‌آمد» و «ناقض استقلال قوا» دانسته که می‌تواند منجر به انتشار اخبار «محرمانه» شود.

طرح نظارن قوه مقننه بر امر شنود پس از کشف تجهیزات شنود از دفتر علی مطهری در دستور کار گروهی از نمایندگان قرار گرفت که تاکنون نتیجه مشخصی نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016