سه شنبه 1 بهمن 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمود نبویان به نقل از خامنه‌ای: سند ژنو استقلال نظام را هدف گرفته است

دیگربان - محمود نبویان٬ عضو «جبهه پایداری» گفته علی خامنه‌ای در دیدار با سران قوا به تفاهم‌نامه ژنو «ایرادات اساسی» وارد و اعلام کرده که این تفاهم‌نامه «استقلال» نظام را هدف گرفته است.

آقای نبویان این مطلب را روز ۱۹ دی در جمع گروهی از مردم شهر «گنبد کاووس» بیان کرده که فایل صوتی اظهارات وی در سایت «راز ۵۷» منتشر شده است.

نبویان در این سخنرانی به جزئیات تحریم‌‌های بین‌المللی و تلاش‌های دولت احمدی‌نژاد برای دور زدن تحریم‌‌ها اشاره‌های مهمی کرده است.

این نماینده مجلس به صراحت از وضعیت وخیم اقتصاد ایران در پی تحریم‌های بین‌المللی در دو سال گذشته سخن به میان آورده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزوده که ایران پول نفت خود را از طریق چهار واسطه دریافت می‌کند و صادرات نفت آن از دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز به ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

این عضو «جبهه پایداری» در بخش دیگری از سخنان خود درباره تفاهم‌نامه ژنو گفته که حسن روحانی و دولت وی بیشتر از آمریکا به دنبال امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای بوده است.

وی افزوده که تیم مذاکره کننده هسته‌ای تمام پرونده هسته‌ای و موارد مذاکره با غرب و آمریکا را «محرمانه» کرده و حاضر نسیت درباره جزئیات آن به نمایندگان مجلس و مردم توضیح بدهد.

نبویان در ادامه از اکبر هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی به عنوان کسانی نام برده که درباره قطعنامه ۵۹۸ به روح‌الله خمینی «جام زهر» دادند و در حال حاضر نیز «پشت پرده» تفاهم‌نامه ژنو قرار دارند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دو جلسه سران قوا با علی خامنه‌ای درباره سند ژنو اشاره کرده و گفته آقای خامنه‌ای «ایرادات» اساسی به این سند دارد.

به گفته نبویان٬ رهبر جمهوری اسلامی در یکی از این جلسات از روحانی خواسته توضیح دهد در کدام یک از مفاد این تفاهم‌نامه به حق غنی‌سازی اورانیوم اشاره شده است.

نبویان همچنین اضافه کرده که خامنه‌ای در جلسه دوم گفته مهمترین ایراد تفاهم‌نامه ‌ژنو این است که «استقلال ما» را هدف گرفته و «هر حرکتی را منوط به موافقت آمریکا کرده است.»

جواد کریمی قدوسی دیگر عضو «جبهه پایداری» نیز در یک فایل صوتی که از وی منتشر شده٬ گفته رهبر جمهوری اسلامی «انتقاد‌های جدی» به تفاهم‌نامه ژنو دارد.

وی افزوده پس از امضای تفاهم‌نامه ژنو٬ آقای خامنه‌ای در جلسه‌ای با حضور سران قوا و تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفته «من فقیه هستم و سه بار این متن را خوانده‌ام و از آن تثبیت حق غنی‌سازی هسته‌ای بدست نمی‌آید.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016