چهارشنبه 22 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سقوط هلیکوپتر عراقی هنگام کمک‌رسانی به آوارگان ایزدی

یک هلیکوپتر ارتش عراق به هنگام انجام ماموریت کمک‌رسانی در منطقه سنجار سقوط کرد و خلبان هلیکوپتر جان سپرد. در این میان نوری مالکی، نخست وزیر عراق، از ارتش و پلیس این کشور خواسته که در میانه جنگ قدرت خویشتندار باشند.

به گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از سایت خبری کردی "روداو"، روز سه‌شنبه (۱۲ اوت / ۲۱ مرداد) یک هلیکوپتر ارتش عراق که در حال انجام ماموریت کمک‌رسانی برای آوارگان پناهنده به کوهستان سنجار بود سقوط کرد.

بر اثر این حادثه، خلبان هلیکوپتر جان خود را از دست داد. همچنین ۲۰ تن از سرنشینان هلیکوپتر، از جمله نماینده اقلیت "ایزدی" در مجلس عراق و یک خبرنگار روزنامه "نیویورک تایمز"، زخمی شدند.

هلیکوپتر از نوع MI17 بوده و مواد غذایی و دارویی به کوهستان سنجار در شمال عراق حمل کرده که ده‌ها هزار نفر از "ایزدی‌ها" در آن از ترس تروریست‌ها‌ی "دولت اسلامی" پناه گرفته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری آلمان، خبرها حاکی از آن است که هلیکوپتر "بر اثر نقص فنی" سقوط کرده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک افسر ارتش عراق می‌نویسد که هلیکوپتر پس از انجام ماموریت کمک‌رسانی به آوارگان در کوهستان سنجار و به هنگام بازگشت سقوط کرده، چون آوارگان زیادی به زحمت خود را در آن جای داده بودند .

در کنار عراقی‌ها، هواپیماهای آمریکایی نیز در منطقه سنجار در حال کمک‌رسانی به آوارگان هستند.

عقب نشینی نوری مالکی

روز سه‌شنبه نوری مالکی، نخست وزیر فعلی عراق، از نیروهای امنیتی کشور خواست که در جنگ قدرت کنونی در بغداد دخالت نکنند.

مالکی در برابر افسران عراقی گفت که ارتش و پلیس نباید وارد دعوا بر سر جانشین وی شوند، بلکه باید خود را روی دفاع از عراق متمرکز کنند. مالکی روز دوشنبه (۱۱ اوت / ۲۰ مرداد) دستور داده بود که گارد ویژه ارتش عراق در خیابانها مستقر شود.

نوری مالکی رئيس جمهور عراق، فؤاد معصوم را متهم به نقض قانون اساسی می‌کند، چون او به جای مالکی، حیدرعبادی را مامور تشکیل کابینه کرده است.
اتحادیه عرب از انتصاب عبادی به نخست وزیری استقبال کرد. نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه عرب، گفت: «ما امیدواریم که دولت وحدت ملی در عراق تشکیل شود.»
همچنین ترکیه و ایران از نخست وزیر جدید عراق پشتیبانی کردند. پیش از این آمریکا نیز اعلام کرده بود که از نخست وزیری عبادی حمایت می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016