جمعه 24 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظریف: نتیجه قطعی مذاکرات قبل از پایان مهلت چهار ماهه بعید است

وزیر امور خارجه گفت: اگر توافق کلی در موضوعات مختلف مذاکرات هسته ای صورت بگیرد، باز هم نیاز به زمان وجود دارد تا جزئیات مذاکرات نیز انجام شود، بنابراین بعید می دانم که زودتر از مهلت چهارماهه در مذاکرات به نتیجه قطعی برسیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد جواد ظریف در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه آیا امکان دارد قبل از اتمام مهلت چهار ماهه در مذاکرات هسته ای به نتیجه قطعی رسید؟ گفت: اگر توافق کلی در موضوعات مختلف مذاکرات هسته ای صورت بگیرد، باز هم نیاز به زمان وجود دارد تا جزئیات مذاکرات انجام شود، بنابراین بعید است که زودتر از مهلت چهارماهه در مذاکرات به نتیجه قطعی برسیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مذاکرات هسته ای در کل رو به جلو بوده است، ادامه داد: از ابتدا اعتقاد داشته و داریم که اگر اراده قوی از سوی غربی ها وجود داشته مذاکرات هسته ای خیلی زود به نتیجه می رسد.

ظریف درباره مذاکرات هسته ای ادامه داد: با توجه به واقعیاتی که در 6 الی 7 ماه گذشته از مذاکرات با گروه 1+5 درک شده، احساس شده که طرف مقابل با احتیاط بیشتری حرکت کرده است.

وی درباره مذاکرات ایران با آمریکا گفت: گفت و گوهای ایران با آمریکا در خصوص مذاکرات هسته ای به این دلیل است که با سایر کشورها دارای روابط سیاسی رسمی هستیم بنابراین می توانیم از طریق سفرای کشورهای خارجی مقیم در تهران مذاکرات مختلف را پیگیری کنم که این موضوع درباره آمریکا صدق نمی کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با هم اکنون با کردهای عراق روابط خوبی داریم، گفت: همواره با تمامی گروه های سیاسی عراق تعامل خوبی داشته ایم تا تمامیت ارضی عراق حفظ شود

به گزارش خانه ملت، در آخرین دور از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 توافق شد تا مهلت مذاکرات به مدت 4 ماه تمدید شود.

براساس گفته عراقچی معاون وزیر خارجه تا کنون نتیجه مذاکرات هسته ای در سطح کارشناسان و دیدارهای وزرای خارجه، به گونه ای پیش رفته است که 65 درصد از موارد اختلافی حل و فصل شده است.

پس از تمدید زمان 4 ماهه، اعضای تیم مذاکره کننده در اظهارنظرهایی ابراز امیدواری کرده بودند تا قبل از پایان این مهلت مذاکرات به نتیجه برسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016