شنبه 25 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 مرداد» "نام فرزند وزيرعلوم سابق در ليست بورسيه‌ها با معدل ۱۳"
پرخواننده ترین ها

توضیحات معاون بورس تحصيلی دولت دهم درباره بورسيه فرزندان مسئولان

معاون سابق بورس و امور دانشجويان خارج وزارت علوم درباره بورسيه تحصيلی فرزندان مسئولان در دولت دهم توضيح داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن مسلمی نائينی مديرکل بورس دولت دهم طی نامه‌ای به رسانه‌های کشور درباره بورسيه‌های تحصيلی توضيحاتی ارايه داد و چگونگی بورسيه شدن فرزندان مسئولان را تشريح کرد.

متن کامل اين نامه به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



«در پاسخ به عدم تمايل به مصاحبه با خبرنگاران محترم در چندماه اخير، ضمن عذرخواهی به استحضار می رسانم، در خصوص موضوع بورسيه‌ها چندين جلسه با کميته تعيين شده از طرف کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی و مديران محترم کنونی سازمان امور دانشجويان داشته و گزارش مفصلی به همراه مدارک، اسناد و دلايل لازم به اين کميته ارائه شد.

در آخرين جلسه کميته نيز مقرر شد تا نهايی شدن نتيجه بررسی کميته هيچکدام از افراد مصاحبه نکنند مگر جناب آقای دکتر جعفری سخنگوی کميسيون.

لذا اگرچه بعضی از اعضای محترم کميته تعهد خود را ناديده گرفته و در اين دوماه مصاحبه‌های متعددی انجام دادند اما بنده برغم تماس‌های زياد خبرنگاران محترم از مصاحبه خودداری کردم.

اما متاسفانه در ادامه بداخلاقی و بی انصافی راجع به دانش آموختگان و دانشجويان بورسيه، بعد از قطعی شدن استيضاح وزير علوم، بعضی رسانه‌ها شروع به بداخلاقی بسيار زشت در مورد تعدادی از نمايندگان محترم مجلس و استيضاح کنندگان وزير کردند.

لذا لازم ديدم در مورد اين موضوع توضيحاتی داده شود. سوابق فرزند آقای دکتر سليمانی نماينده محترم مجلس شورای اسلامی و وزير سابق ارتباطات به شرح زير است:

ـ رتبه زير ۷۰ در کنکور سراسری کارشناسی

ـ رتبه زير ۱۵ در کنکور سراسری کارشناسی ارشد

ـ تحصيل در دو مقطع کارشناسی با معدل تقريبا ۱۶ و کارشناسی ارشد با معدل ۱۷ در دانشگاه صنعتی شريف

ـ عضو بنياد ملی نخبگان و دريافت کمک هزينه تحصيلی از اين بنياد در دوران تحصيل به دليل نخبگی

ـ رتبه دو رقمی در کنکور سراسری دکتری داخل

ـ دريافت کمک هزينه تحصيلی و معافيت از شهريه در دوره دکتری درخارج از کشور

ملاحظه می‌شود چنين فردی که با اين سوابق علمی و تحصيلی هيچگاه نيازی نداشته است از امتيازات خاص استفاده نمايد.

قابل ذکراست که، فرزند يکی از نمايندگان محترم اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی که اتفاقا ايشان نيز از وزاری محترم دوره اصلاحات هستند نيز با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز با معدل ۱۴.۳ و مدرک کارشناسی ارشد از يکی از دانشگاه‌های دولتی شهرستان با معدل ۱۷.۳ در بورس تحصيلی خارج از کشور سال ۱۳۹۱ پذيرفته شده‌اند.

خوشبختانه بدون توجه به اينکه پدر اين عزيزان مسئوليتی داشته، آنها نيز همانند بقيه داوطلبان فرآيند بورس که عبارت از بررسی مدارک و مصاحبه علمی و عمومی بوده را با موفقيت طی کرده و پذيرفته شده اند.

در خصوص استعداد درخشان نيز هرچند بنده جوابگو نبوده و همکاران سازمان سنجش مجری بوده و هم اکنون نيز در سازمان مشغول هستند. برای اطلاع افرادناآگاه و مغرضی که مبادرت به اطلاع رسانی غلط راجع به فرزند نماينده محترم مجلس شورای اسلامی و وزير محترم علوم دولت نهم نموده و برای تنوير افکار عمومی به اطلاع می رسانم براساس مواد ۱ و ۴ آيين نامه تسهيلات آموزشی مورخ ۱۹/۱۲/۸۱ استعدادهای درخشان، برای ورود به مقطع دکتری بدون شرکت در آزمون، نياز به معدل بالای ۱۷ و ۲ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داشته و هيچ ارتباطی با معدل کارشناسی ندارد.

اما راجع به فرزند وزير محترم علوم دولت دهم، به اطلاع می رسانم که تقريبا همزمان فرزند ايشان و فرزند آقای دکتر صديقی رئيس محترم کنونی سازمان امور دانشجويان و معاون وزير علوم، درخواست بورس تحصيلی توسط پدرشان انجام شد. بنده خودم از آنها درخواست کردم جهت بورس نياز به ارائه اعلام نياز از دانشگاه است.

فکر می کنم در مدت زمان کوتاهی، فرزند وزير از دانشگاه تربيت مدرس و فرزند رئيس سازمان از دانشگاه صنعتی اميرکبير مدارک لازم بورس را ارائه نمودند.

مطمئنا اين گونه برخوردهای غيراخلاقی کمکی به رهايی از استيضاح نکرده و نخواهد کرد. لذا پيشنهاد می دهم برای دفاع درست و منطقی از وزير محترم علوم، گزارشی از عملکرد ايشان و مديران حوزه وزارت علوم در طی يکسال گذشته ارائه شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016