پنجشنبه 23 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"نام فرزند وزيرعلوم سابق در ليست بورسيه‌ها با معدل ۱۳"

سحام نیوز ـ اين روزها کشمکش بر سر استيضاح وزير علوم وارد مرحله جديدی می شود. نمايندگان عضو و وابسته به جبهه پايداری و مخالفان سياست های دولت حسن روحانی، در حالی فشار بر فرجی دانا را تشديد کرده اند که زمزمه هايی مبنی بر جلوگيری وزيرعلوم از ادامه رانت های خاص اعطايی دولت های نهم و دهم به باندهای قدرت به گوش می رسد. حالا ايلنا پرده از مفاسد و تخلفات عديده دولت محمود احمدی نژاد در آستانه استيضاح وزارت علوم برداشت و گوشه ای از اين تخلفات را افشا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش سحام، به دنبال اعلام وصول استيضاح رضا فرجی دانا وزيرعلوم، تحقيقات و فناوری خبرنگار ايلنا با پيگيری خود به اسناد موثقی دست يافت که طی آن برخی مديران رسانه‌ای منتسب به اصول‌گرايان، نمايندگان مجلس، اعضای درجه اول خانواده برخی از وزرای دولت احمدی‌نژاد و نيز فرزندان روحانيون صاحب‌منصب در ليست بورسيه‌های غيرقانونی و تخلفات غيرقانونی در رابطه با وزارت علوم قرار دارند.

در ليست بورسيه‌های غيرقانونی نام پسر و داماد «وزيرارتباطات دولت گذشته» به چشم می‌خورد که وی هم‌اکنون از«طراحان اصلی استيضاح وزيرعلوم» به شمار می‌رود.

طبق اسناد، به داماد اين نماينده مجلس بورس ادامه تحصيل درآمريکا و به پسر وی بورس ادامه تحصيل در کانادا اعطا شده است.

مطابق بررسی‌های صورت گرفته در ليست بورسيه‌های غيرقانونی نام فرزند«وزيرعلوم دولت سابق» ديده می‌شود که با معدل ۱۳ از بورس نخبگان استفاده کرده واکنون مشغول تحصيل در مقطع دکتراست.

همچنين خواهرزاده و داماد خواهر وی نيز موفق به دريافت بورسيه شده‌اند. درهمين حال مطابق اسناد موجود به همسر وی نيز مجوز فعاليت يک مرکزآموزش‌عالی ويژه زنان در تهران داده شده است که مطابق قوانين موجود اين امر يک تخلف قانونی به شمار می‌آيد.

در ادامه بررسی‌ ليست تخلفات وزارت علوم دولت قبل، مشخص شد که نام «يکی از مديران رسانه منتسب به جريان اصول‌گرا» که اين روزها با تمام توان پيگيراستيضاح وزيرعلوم است، دراين ليست وجود دارد.

اين اطلاعات حکايت ازآن دارد که اين مدير رسانه‌ای هم‌اکنون درحال تحصيل در مقطع دکترا در رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران است که به دليل کبر سن طبق قانون شرايط استفاده از بورس را ندارد و فقط به دليل ملاحظات حرفه‌ای، از ذکرنام اين مدير رسانه‌ای خودداری شده است.

پيش از اين نمايندگان مجلس برای رهايی انصراف از استيضاح کردن فرجی‌دانا وزير علوم دولت روحانی از وی‌ خواسته بودند که دانشجويان ستاره‌دار و مديرانی که در حوادث سال ۸۸ حضور داشته‌اند را اخراج کند. اما فرجی‌دانا حاضر به تمکين به اين خواست نشد.

به‌گزارش منابع داخلی وزير علوم قصد دارد در جلسه استيضاح خود، جزئيات پشت پرده مسائلی را که به اين استيضاح منتهی شده است، اعلام کند.علی مطهری، نماينده اصول‌گرای مجلس وعضو کميسيون فرهنگی نيز گفته است که وزير علوم بايد از اين استيضاح استقبال کند زيرا حضور او در مجلس “باعث برملا شدن حقايق و خلاف‌های دولت گذشته خواهد شد”.

به گفته حجت‌الله درويش‌پور، عضو کميسيون آموزش مجلس، دست‌کم ده نفر از نمايندگان کنونی مجلس از دريافت‌کنندگان بورسيه‌های غيرقانونی هستند. او می‌گويد افشای اين بورسيه‌ها يکی از دلايل فشار بر وزير علوم است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016