یکشنبه 26 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت تعدادی از فعالان ملی- مدنی آذربايجان

خبرگزاری هرانا – تعدادی از فعالان ملی- مدنی شهرهای استان اردبيل که مطابق روال هر ساله قصد صعود به قله ساوالان را داشتند، توسط نيروهای اطلاعاتی و امنيتی دستگير شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در حاليکه تعدادی از فعالين ملی- مدنی شهرهای استان اردبيل مطابق روال هر ساله، قصد صعود به قله ساوالان را داشتند، ماموران امنيتی و انتظامی با مسدود کردن جاده پناهگاه ساوالان مانع صعود اکثر آنان شدند. همچنين تعدادی از فعالان که توانسته بودند خودشان را به پناهگاه ساوالان برسانند، حوالی ساعت ۲۰ مورخه ۲۳ مرداد ماه جاری، توسط نيروهای اطلاعاتی و امنيتی دستگير شده‌اند.

طبق اطلاعات جديد بدست آمده توسط خبرنگار هرانا، ماموران در حين بازداشت و در زمان انتقال فعالان ملی- مدنی به بازداشتگاه نيروی انتظامی مشکين شهر، برخوردهای خشن و غير انسانی را مرتکب شده‌اند. ضرب و شتم، بکارگيری الفاظ توهين آميز، بی‌حرمتی و تحقير اين فعالان نمونه‌ای از رفتار‌های خشن و دور ازشان انسانی نيروهای اطلاعاتی و امنيتی می‌باشد.

بازداشت شدگان پس از دو روز بازداشت در بازداشتگاه نيروی انتظامی مشکين شهر صبح روز ۲۵ مرداد ماه به دادگاه انقلاب مشکين شهر منتقل شده‌اند. قاضی دادگاه مزبور بدون توجه به اظهارات ايشان، آن‌ها را به اتهاماتی منجمله اعلام فراخوان به تجمع غير قانونی و تبليغ عليه نظام متهم و قرار بازداشت ۲ روزه را صادر کرده و آنان را با مجازات حبس تهديد نموده است. افراد دستگير شده نيز اعلام نموده‌اند در صورت زندانی شدن دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده و حاضر به واگذاری وثيقه نخواهند شد.

اسامی فعالين دستگير شده بدين قرار می‌باشد: رحيم غلامی، آيدين ذاکری، ميثم جولانی، جعفر رستمی، سعيد حسينی، حميد قوتی، حبيب نگهبان، عيسی عزيزی، حسن جولانی و رضا قومی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016