دوشنبه 27 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جلسه استيضاح فرجی دانا روز چهارشنبه

تهران- ايرنا- معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رياست جمهوری اعلام کرد که جلسه استيضاح رضا فرجی دانا وزير علوم، تحقيقات و فناوری روز چهارشنبه (۲۹ مرداد ماه جاری ) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و اين زمان قطعی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«مجيد نصير پورسردهايی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ايرنا افزود: هنوز همراهان وزير علوم در جلسه استيضاح مشخص نشده اند.

وی همچنين نامه رضا فرجی دانا وزير علوم، تحقيقات و فناوری به «علی لاريجانی» رييس مجلس را در مورد جلسه استيضاح تاييد کرد و گفت: در اين نامه آقای فرجی دانا از رييس مجلس خواسته است که مصاديق موارد استيضاح مشخص بوده تا امکان پاسخگويی راحت تر باشد.

پروژه استيضاح رضا فرجی دانا از دی ماه سال گذشته از سوی مخالفان دولت تدبير و اميد کليد خورد و سرانجام اين تقاضای استيضاح با ۵۱ امضا و در چهار محور روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

طراحان استيضاح فرجی دانا معتقدند شيوه مديريت فرجی دانا خلاف مصالح کشور است و اين شيوه مانع رشد توليد علم در کشور و موجب قرار گرفتن دانشگاه ها در مسير تندروی و افراط که با شعارهای دولت يازدهم هم تعارض دارد، می شود.

اين درحالی است که بسياری از نمايندگان مجلس و صاحبنظران سياسی و استادان دانشگاهها، اين اقدام را حرکتی شتابزده و سياسی می دانند و معتقدند که فرجی دانا در طول يکسال گذشته عملکرد خوبی در وزارت علوم داشته و آرامش و نشاط در دانشگاهای کشور حاکم شده است.

رضا فرجی دانا دومين وزير پيشنهادی دولت تدبيرو اميد پس از جعفر ميلی منفرد است که مهرماه ۹۳ سکان وزارت علوم را با کسب ۱۵۹ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع، از مجموع ۲۲۱ رأی اخذ شده، بر عهده گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016