دوشنبه 27 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

افزايش قيمت بنزين به ۳۵۰۰ تومان در مرز ايران و عراق

در راستای جلوگيری از قاچاق بنزين در مرز ايران و عراق، با پيشنهاد شرکت ملی پالايش و پخش فراورده های نفتی قيمت هر ليتر بنزين به ۳۵۰۰ تومان در مرز پرويزخان کرمانشاه افزايش يافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در پی بروز درگيری‌های نظامی در عراق و فعاليت گروه تروريستی داعش ، تمام راه‌ها به پالايشگاه بيجی بزرگترين پالايشگاه عراق مسدود شد و در نتيجه شمال عراق با کمبود بنزين روبه رو شد که اين امر موجب اقدام سودجويان ايرانی در راستای قاچاق بنزين به شهر مرزی بياره شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اين اساس آنطور که اواخر تيرماه اعلام شده بود، هر يک از ۲۰۰ قاچاقچی فعال در اين منطقه با ۴۵۰ قاطر بنزين را از ايران به عراق قاچاق ميکرد و روزانه دست کم ۱۰۰ دلار درآمد کسب می کرد.

در اين راستا با پيشنهاد شرکت ملی پالايش و پخش فراورده های نفتی، پيرو مصوبه کارگروه سوخت استان کرمانشاه، مبنای نرخ فروش بنزين که پيشتر بر پايه نرخ ٢٤٠٠ تومان (قيمت فوب منطقه) محاسبه می شد، از ١٥ مرداد ماه امسال به نرخ تعادلی ٣٥٠٠ تومان افزايش يافته است.

سيد رمضان هاشمی ،مدير شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه در اين باره اعلام کرده که تا قبل از اين مصوبه، بهای هر ليتر بنزين بر مبنای فوب منطقه ١٧٠٠ و برای خودروهای عراقی ١٤٠٠ تومان محاسبه می شد، در حالی که براساس مصوبه اخير کارگروه سوخت استان کرمانشاه، هم اکنون بهای هر ليتر بنزين برای خودروهای ايرانی ٢٨٠٠ تومان و برای خودروهای عراقی ٢٥٠٠ تومان محاسبه می شود.

وی گفت: از آغاز اجرای مصوبه کارگروه سوخت تا ٢٤ مردادماه، به ازای فروش ٣ هزار و ١٤٢ ليتر بنزين با نرخ تعادلی، ٧٩ ميليون و ٨٩٦ هزار و ٣٥٠ ريال دريافت شده است.

به گفته هاشمی در هفته قبل از اجرای اين مصوبه که بنزين برپايه نرخ فوب منطقه عرضه می شد، به ازای فروش ٢٩٠١ ليتر فروش بنزين، ٤٩ ميليون و ٤٨٧ هزار و ٦٧٦ ريال دريافت شده است.

مدير شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه تصريح کرد: با توجه به هم مرز بودن اين استان با کشور عراق (از طريق مرز پرويز خان) اعمال مصوبه اخير کارگروه سوخت استان کرمانشاه در خصوص عرضه بنزين به نرخ تعادلی، درآمد قابل توجهی برای کشور ايجاد می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016