سه شنبه 28 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير کشور: در يک سال گذشته هيچ مساله سياسی تنش زا و امنيتی در دانشگاه ها نداشته ايم

تهران - ايرنا - «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزير کشور گفت: در يک سال گذشته هيچ مساله سياسی تنش زا و موضوع امنيتی در دانشگاه ها نداشته ايم.

وزير کشور دولت يازدهم روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سياسی ايرنا در پاسخ به سوالی درباره انتقادات به عملکرد «رضا فرجی دانا» وزير علوم، تحقيقات و فناوری در يک سال گذشته افزود: دانشگاه های ما فعال، بانشاط و پويا است و من به عنوان وزير کشور از بعد امنيتی و سياسی مطرح می کنم که در يکسال گذشته ما در دانشگاه ها، هيچ مساله سياسی تنش زا و موضوع امنيتی نداشتيم که اين نشان از مديريت مطلوب دانشگاه در حوزه سياسی و امنيتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحمانی فضلی اضافه کرد: وزارت کشور مسوول ارزيابی قضيه است يعنی اگر کسی بگويد در يکسال گذشته در دانشگاه ها مسايل سياسی تنش زاده بوده، چنين چيزی صحت ندارد.

وی گفت: بالاخره اگر جابجايی و انتصابی بوده، اين انتصاب می توانست در بيرون چهره خود را در قالب رفتارهای سياسی نشان دهد و ما بايد ارزيابی می کرديم که واقعا چيزی نبوده است .

وزير کشور تصريح کرد: ما ۱۶ آذر سال قبل را باشکوهتر از همه سال ها در تمام دانشگاه ها برگزار کرديم.

هم دانشگاه ها و هم گروه های سياسی ما به بلوغ سياسی رسيده اند و هم مديريت دانشگاه ها و وزارت علوم خوب قضايا را مديريت کرده است.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه های علمی گام های بلندی برداشته شده است و اکنون ثبات در دانشگاه ها وجود دارد و به عنوان يک استاد دانشگاه عرض می کنم که واقعا در بين اساتيد و دانشجويان در يک سال اخير، نشاط زيادی ايجاد شده و در حوزه علم، احساس عدالت و انصاف می شود.

وزير کشور دولت تدبير و اميد همچنين اظهار داشت: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نيز در مناسبت های فرهنگی مثل هفته کتاب، جشنواره فيلم فجر، نمايشگاه قرآن، کنسرت و موسيقی های مختلف و فيلم هايی که ارايه شد، شاهد فضای مطلوب، مناسب و قانونی بوديم و کمتر حاشيه داشتيم.

وی افزود: نظارت ها در حال انجام است و دولت تمام تلاش خود را حول محور آرامش، تحرک، پويايی، نشاط و فعاليت ها بکار گرفته و اميدواريم با فهم درست اين مساله در بين سياسيون و درک عميق اين موضوع و کمک و مساعدتی که همه به يکديگر می کنيم، بتوانيم ايران مقتدر، پويا، توانمند و قدرتمندی را به همه دنيا عرضه کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016