پنجشنبه 30 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عکاس خبری روزنامه واشينگتن‌پست به قيد وثيقه «آزاد شد»

رادیو فردا ـ روزنامه آمريکايی واشينگتن‌پست می‌گويد يک عکاس خبری اين روزنامه که همراه جيسون رضاييان، خبرنگار آن در تهران و همسرش، يگانه صالحی، بازداشت شده بود، به قيد وثيقه آزاد شده است.

به گزارش واشينگتن‌پست وزارت خارجه آمريکا نيز می‌گويد برای آزادی آقای رضاييان، که شهروند آن کشور است، با مقام‌های ايرانی‌ گفت‌وگويی انجام شده است. خانم صالحی، همسر آقای رضاييان، شهروند ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماری هارف، سخنگوی کاخ سفيد تاييد کرده که مذاکره در مورد وضعيت جيسون رضاييان در دستور کار هيئت مذاکره‌کننده آمريکايی با فرستادگان ايرانی در ژنو بوده است. او جزئياتی در اين مورد ارائه نکرده است.

مذاکرات مستقيم هسته‌ای ميان ايران و آمريکا، دو هفته پيش، با حضور ويليام برنز، معاون وزارت خارجه آمريکا و جيکوب ساليوان، مشاور کاخ سفيد، صورت گرفت.

هويت عکاس خبری بازداشت‌شده مشخص نيست و اين روزنامه نيز در خبر ۲۹ مرداد خود (به وقت آمريکا) نامی از او نبرده است. اين کار به خواست اعضای خانواده خانم عکاس، انجام گرفته است.

وزارت خارجه آمريکا هنوز واکنشی به آزادی عکاس خبری نشان نداده است.

اين خانم نيز مانند رضاييان، شهروند هر دو کشور ايران و آمريکاست.

قوانين ايران تابعيت دوگانه را به رسميت نمی‌شناسد.

واشينگتن‌پست وقوع هر دو رخداد را نشانه‌هايی از «کشمکش‌های درونی» ايران توصيف کرده است.

به گفته اين روزنامه چهار هفته پس از بازداشت آقای رضائيان، به نظر می‌رسد مورد او به تلاش افراطيون برای تضعيف موقعيت حسن روحانی باز می‌گردد.

جيسون رضاييان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ايران، يگانه صالحی، همسر او که خود خبرنگار روزنامه اماراتی «نشنال» است و نيز دو نفر ديگر، روز ۳۱ تير بازداشت شدند.

هشتم مرداد ماه خبرگزاری رويترز گفته بود يک مرد ايرانی آمريکايی که شوهر يکی از روزنامه‌نگاران بازداشت شده است، آزاد شده است. هويت او نيز مشخص نشده است.

در ايران گروهی به نام سازمان «بسيج حقوق‌دانان» مدعی شده بود که «اسناد متعدد و معتبری از جاسوسی خبرنگاران بازداشتی واشينگتن‌پست موجود است.»

از سوی ديگر اين بازداشت‌ها با انتقادهای بين‌المللی روبه‌رو بوده است؛ علاوه بر درخواست آمريکا برای آزادی اين افراد، گروهی از کارشناسان سازمان ملل و سازمان ديدبان حقوق بشر نيز خواستار آزادی آنها در کنار آزادی ديگر «زندانيان عقيده» و «آزادی بيان» شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016