پنجشنبه 30 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتراض صنفی ۵ هزار کارگر معدن بافق به بازداشت ۲ تن از همکاران‌شان


• «حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت «اميرحسين کارگران» و «علی صبری» از کارگران اين معدن دست از کار کشيده و توليد را متوقف کرده‌اند.»

کارگران معدن سنگ آهن بافق از ديشب (سه شنبه ۲۹ مرداد) در اعتراض به بازداشت ۲ تن از همکاران‌شان و تلاش ناکام برای بازداشت ۱۶ کارگر ديگر دست از کار کشيده‌اند.

يکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود، به ايلنا گفت: حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت «اميرحسين کارگران» و «علی صبری» از کارگران اين معدن دست از کار کشيده و توليد را متوقف کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه از تلاش ناکام پليس برای بازداشت ۱۶ کارگر ديگر اين معدن از جمله «حسين تشکری»، رئيس شورای شهر بافق خبر داد اما از اتهام آنان ابراز بی‌اطلاعی کرد.

وی تاکيد کرد اين ۱۶ کارگر در حال حاضر ميان همکارانشان در معدن حضور دارند.

به گفته اين نماينده کارگری، اقدام پليس برای بازداشت کارگران معدن سنگ آهن بافق در پی شکايت کارفرما از آنان صورت گرفته است.

گفته می‌شود کارفرما در پی اعتراض صنفی پيشين کارگران که ۳۹ روز طول کشيد - ۲۷ ارديبهشت تا ۴ تير – از اين ۱۸ نفر شکايت کرده است. اعتراض صنفی ياد شده در واکنش به عرضه ۲۸/۵ درصد از سهام معدن در فرابورس که به قصد خصوصی سازی انجام گرفته بود، برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور جانشين فرمانده نيروی انتظامی يزد در معدن از مذاکره او با آقای تشکری، کارگر معدن سنگ آهن و رئيس شورای شهر بافق خبر داد.

به گفته او، در اين مذاکره پايان اعتراض صنفی کارگران به لغو حکم بازداشت هر ۱۸ کارگر منوط شده و جانشين فرمانده نيروی انتظامی يزد تلويحا با اين خواسته موافقت کرده است.

اين کارگر در پايان با اشاره به سفر وزير کار به بافق در هفته گذشته و بازديد او از معدن سنگ آهن اين شهرستان، گفت از حضور آقای ربيعی در معدن نتيجه‌ای حاصل نشده و سرنوشت مطالبه کارگران مبنی بر توقف خصوصی سازی معدن همچنان در ابهام قرار دارد.

گفتنی است خبرنگار ايلنا برای پيگيری اين خبر ابتدا با آقای «محمد رنجبر» رئيس شورای شهرستان بافق تماس گرفت که او تاکيد کرد اظهار نظر جداگانه اعضا ممنوع شده است و سخنگو مواضع شورا را اعلام می‌کند. اما تماس با «محمد عباسی‌بافقی»، سخنگوی شورای شهرستان بافق بی نتيجه ماند چرا که او در جاده رانندگی می‌کرد. او تماس‌های بعدی خبرنگار ايلنا را هم بی پاسخ گذاشت.

خبرنگار ايلنا سپس با «مهدی طلايی‌مقدم»، فرماندار بافق تماس گرفت که در تماس اول به او گفته شد برای هماهنگی بيست دقيقه ديگر تماس بگيرد و در مرحله بعد گفته شد آقای طلايی مقدم فرمانداری را برای شرکت در جلسه‌ای ترک کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016