یکشنبه 15 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کارگران معدن البرز شرقی تجمع اعتراضی کردند

ایلنا ـ در حالی که نماينده کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی از اعتراض همکاران خود به خصوصی سازی اين واحد معدنی خبر می‌دهد، مديرعامل اين واحد معدنی با تکذيب اعتراض کارگران می‌گويد که معترضان تنها به انتقال اراضی معدن به شهرداری شاهرود اعتراض دارند.

به گفته نماينده صنفی کارگران صبح امروز يکشنبه (۱۵ تير ماه) حدود ۱۴۰۰ کارگر معادن ذغال سنگ البرز شرقی (واقع در منطقه طرزه استان سمنان) در اعتراض به خصوصی سازی اين معدن دست از کار کشيده ودر محوطه معدن تجمع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«رحمان عجم» عضو شورای اسلامی کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی با اعلام اين خبر به ايلنا گفت: سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرده است که اين موضوع باعث نگرانی درباره کاهش امنيت شغلی کارگران شده است.

او با افزود: کارگران معدن زغال سنگ البز شرقی از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهند مانع خصوصی سازی اين معدن شوند.

او گفت: کارگران اين واحد با دريافت حداقل مزد که آنهم اغلب با تاخير چند ماهه به حسابشان واريز می‌شود دشوار‌ترين کار‌ها را برای تهيه و توليد ذغال سنگ انجام می‌دهند.

عجم اضافه کرد:حدود ۱۲۰۰ نفر از کارگران معادن البرز شمالی با قرارداد موقت کار می‌کنند و مابقی قرارداد دائم دارند، اما هيچگاه اين کارگران امنيت شغلی نداشته‌اند و کارشان را با استرس آغاز می‌کنند.

به اعتقاد وی، واگذاری صنايع دولتی به بخش خصوصی درحالی صورت می‌گيرد که خريداران و مالکان جديد واحدهای صنعتی عمدتا هيچ شناخت کار‌شناسی از واحد مورد تملک خود ندارند و همين مساله صنايع بزرگ را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

کارگران مشغول کارند،اعتراضی در کار نيست
در همين رابطه آقای «ربيعی‌نژاد» مدير عامل شرکت ذغال سنگ البرز غربی ضمن تکذيب تجمع اعتراضی کارگران اين معدن بر عليه واگذاری اين واحد معدنی، گفت: هم اکنون کارگران معدن البرز شرقی مشغول به کار هستند و هيچ اعتراضی در کار نيست.

او با بيان اينکه خصوصی سازی معدن در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است، افزود: شرکت ذوب آهن فولاد اصفهان به عنوان خريدار، بر اوضاع معدن مسلط است و اين موضوع به نفع کارگران و معدن خواهد بود.

به گفته وی نارضايتی کارگران از موضوع خصوصی سازی معدن در فروش زمين‌های در تملک معدن به شهرداری شاهرود است که آنهم از سوی سازمان خصوصی سازی صورت گرفته است.

شايان ذکر است شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی (سهامی خاص-مالکيت سهامی دولتی) يکی از بزرگ‌ترين توليد کنندگان کنسانتره ذغال سنگ به منظور استفاده در کوره‌های کک سازی ذوب آهن اصفهان به شمار می‌رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016