دوشنبه 3 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جزييات پهپاد سرنگون شده اسرائيل از زبان فرمانده نيروی هوافضای سپاه

فرمانده نيروی هوافضای سپاه گفت: پهپاد ساقط شده توسط سپاه از نوع هرمس و ساخت رژيم صهيونيستی است. سردار اميرعلی حاجی‌زاده ادامه داد پهپاد ساقط شده از نوع «هرمس» ساخت اسرائیل است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


israelDroneShotDown.jpg
انتخاب - وی تاکيد کرد: اين پهپاد در شعاع ۸۰۰ کيلومتری عمليات می‌کند و با يک بار سوخت گيری قادر است ۱۶۰۰ کيلومتر پرواز کند.

فرمانده نيروی هوا فضای سپاه با اشاره به تجاوز پهپاد جاسوسی رژيم صهيونيستی تاکيد کرد: حق هر گونه پاسخی را برای خود محفوظ می‌دانيم.

حاجی زاده تاکيد کرد: باتوجه به سوخت زياد و اصابت موشک به آن، هواپيما آتش گرفته و منهدم شده است.

فرمانده نيروی هوافضای سپاه تصريح کرد: قطعاتی از اين پهپاد بصورت سالم بدست آمده است که در حال تجزيه و تحليل آن هستيم.

وی افزود: ابعاد بال تا بال اين پهپاد حدود ۵.۵ متر است.

حاجی‌زاده گفت: اين پهپاد ۲ دوربين دارد و قادر است با کيفيت بالا تصاوير را تهيه کند.

فرمانده نيروی هوا فضای سپاه با ارائه توضيحاتی در خصوص نحوه ساقط کردن اين پهپاد جاسوسی اظهار داشت: پس از اعلام خبر از سوی شبکه يکپارچه پدافند کشوری که مسئوليت آن با ارتش است و رهگيری توسط رادارهای منطقه، اين پهپاد جاسوسی با موشک زمين به هوای پدافند نيروی هوا فضای سپاه ساقط شد.

وی با بيان اين‌که نمونه قبلی اين پهپاد در سوريه ساقط شده بود، اما اين پهپاد از نوع پيشرفته‌تر است تصريح کرد: برد عملياتی اين پهپاد جاسوسی نشان می‌دهد که از سرزمين های اشغالی حرکت نکرده، بلکه مبدا پرواز يکی از کشورهای منطقه بوده است و در اين خصوص سرنخ‌هايی به دست آورده‌ايم که در حال بررسی آن هستيم.

وی خاطر نشان کرد: از نيروهای مسلح ما اعم از سپاه و ارتش در بخش های شناسايی و رهگيری در آمادگی کامل به سر می برند و در صورتی که اين گونه اقدامات تکرار شود متجاوزان با پاسخ کوبنده ما مواجه خواهند شد.

حاجی زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نيروهای مسلح به اين تجاوزگری چه خواهد بود گفت: ما تسليح کرانه باختری را تسريع خواهيم کرد و حق هرگونه پاسخی را برای خود قائل هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016