سه شنبه 4 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرمانده مرزبانی ناجا: داعش مرزهای ايران را تهديد نمی‌کند، دانايی‌فر زنده است

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: گروه‌های افراطی و انحرافی نظير داعش مرزهای کشور ما را تهديد نمی‌کنند و مرزهای جمهوری اسلامی ايران در امنيت کامل است.

سردار قاسم رضايی در حاشيه معارفه فرمانده مرزبانی استان اردبيل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار کرد: مرزهای شرقی کشورمان در وضعيت مناسبی قرار دارد و مرزهای جنوبی کشورمان نيز دچار هيچ تهديد و تعرضی نيست به طوری که تمام سعی‌مان بر اين است تا همه تحولات منطقه‌ای را رصد کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با رد شايعه حضور گروه‌های افراطی گروهک تروريستی داعش در مرزهای کشورمان افزود: اين اخبار و شايعات مرتبط با آن صحت ندارد چرا که داعش مرزهای کشورمان را تهديد نمی‌کند و ما در همه مناطق مرزی تحرکات را رصد کرده و با اشرافيت کامل دنبال می‌کنيم و کاملاً به هوش هستيم تا در اين زمينه آسيبی متوجه مرزهای کشورمان نشود.

فرمانده مرزبانی ناجا به برخی شايعات مطرح شده در مورد حضور گروه‌ها تروريستی داعش در مرزهای آذربايجان اشاره کرد و گفت: بنده چنين چيزی را تاييد نمی‌کنم و با آگاهی که از وضعيت مرزهای کشور و رصد آنها دارم به صراحت اعلام می‌کنم که داعش نمی‌تواند با تهديد استکبار جهانی در مرزهای ما حضور داشته باشد و يا بخواهد حرکتی را انجام دهد.

دانايی‌فر زنده است / اخبار مربوط به شهادت وی مورد تاييد ما نيست

سردار قاسم رضايی درباره سرنوشت دانايی‌فر هم اظهار کرد:‌‌ ما آخرين وضعيت را در اين زمينه به جد رصد می‌کنيم و دنبال موضوعات مربوط به ربوده شدن مرزبانان جمهوری اسلامی ايران به ويژه دانايی‌فر هستيم و مدارک و مستندات ما حکايت از آن دارد که دانايی‌فرد به قتل نرسيده و زنده است.

وی افزود:‌ ما از دولت پاکستان و مسئولان اين کشور مطالبه جدی داريم تا موضوع را پيگيری کنند و اخبار موثق‌تری را به ما اطلاع دهند چرا که مستندات حکايت از آن دارد که دانايی‌فرد به شهادت نرسيده و زنده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ايران اقدامات مسئولان کشوری را در اين زمينه قابل قبول خواند و گفت: اخبار مربوط به شهادت مرزبان جمهوری اسلامی ايران پذيرفتنی نيست.

* قصد ورود به پاکستان را نداريم

رضايی با اشاره به برخی نظرهای مختلف برای تعقيب مرزبانان ربوده شده در آن سوی مرزها به ويژه داخل خاک پاکستان بيان کرد: ما چنين رفتار امنيتی و قصد تحرک را در کشور همسايه را نداريم چرا که روابط ايران با پاکستان روابط مستحکم بر پايه مناسبات شايسته و مشترکات تاريخی است و هيچ کس نمی‌تواند در اين ضوابط خدشه و خللی وارد کند.

اين مسئول ادامه داد: ما به هيچ‌وجه نمی‌پذيريم که برای تعقيب اشرار و گروه‌های تروريسم وارد خاک پاکستان شويم هر چند که ما در ماه‌های اخير در مرزهای کشورمان آسيب‌هايی را شاهد بوديم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ايران در پايان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبيل مباحث مطرح شده را بيشتر ديپلماتيک خواند و گفت: در صورتی که از مرزبانی کشورمان درخواست انجام عمليات مشترک نظامی باشد اين کار را انجام می‌دهيم وگرنه ورود به مرزهای کشور ديگر اصلاً در راهبرد و دستور کار ما نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016