سه شنبه 4 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير کشور: مانع فعاليت گشت‌های موتوری فاقد مجوز می‌شويم

وزير کشور با انتقادات و گلايه از برخی رسانه‌های منتشرکننده خبر تغيير ۴۰ درصد فرمانداران گفت: برخی روزنامه‌ها خبری در اين خصوص منتشر کرده‌اند که به آن‌ها تذکر داده و قرار شد اين موضوع اصلاح شود، گلايه‌مندم که اين اصلاح انجام نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با تبريک هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايی و باهنر، با بيان اين مطلب، گفت: در حالی اين آمار از سوی روزنامه‌ای عنوان شد که ۸۰ درصد فرمانداران تعويض شدند که ۱۰ تا ۱۵ درصد آن‌ها جابجا شده بودند. اصل مشورت مبنای فکر من را تشکيل می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: نمايندگان ملت مورد اعتماد ملت هستند و دولت با مجلس تعامل دارند. ما شاخص‌هايی داريم و برای خودمان يک سلسله ارزيابی‌هايی داريم که حول آن شاخص‌ها فرمانداران را تعيين می‌کنيم، بنابراين مشورت به معنای دخالت مجلس برای تعيين فرمانداران نيست.

وزير کشور با تاکيد بر اين‌که فرماندار بايد علاوه بر تجربه از نظر سياسی معتدل و انگيزه‌دار باشد گفت: اين کار در مسير، فعاليت‌های ما را تسهيل و درجه همکاری‌ها را بالا می‌برد. هيچ فرماندار ما در اختيار هيچ نماينده و هيچ شخص ديگری نيست بايد نگاه‌ها را اصلاح و قدرت مشارکت را بالا ببريم.

رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص گشت‌های موتوری همچون حزب‌الله که مجوز قانونی ندارند نيز گفت: هر فعاليت اجتماعی در داخل کشور بايد مبتنی بر قانون باشد. هرکدام مجوز قانونی نداشته باشند ما مانع فعاليت آن‌ها می‌شويم.

آغاز به کار شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد از ديگر سؤالات طرح شده در اين نشست بود که رحمانی فضلی در پاسخ به آن گفت: فعاليت‌های فرهنگی و دينی در داخل مساجد انجام می‌شود و مساجد در اين رابطه مجوزهای کلی دارند و نيازی برای دريافت مجوز برای درون مسجد نيست، اما به دليل آنکه متوليان امور مساجد متولی اين امور هم هستند بايد پاسخگو باشند لذا وزارت کشور از اين موضوع هم حمايت می‌کند و هم مسئوليت می‌خواهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016