جمعه 7 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ظریف: امیدواریم با کمک دوستان روسی پرونده هسته ای ایران را به نتیجه برسانیم

محمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران ضمن تشکر از مواضع مثبت دولت روسیه در موضوع هسته ای ایران گفت: امیدواریم با کمک دوستان روسی پرونده هسته ای ایران را به نتیجه برسانیم.

به گزارش خبرنگزاری ایرنا، ظریف که در مسکو به سر می برد، روز جمعه در نشست خبری مشترک با ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سه بار سفر به مسکو در طول یک سال گذشته، اظهار داشت: ارتباطات دو کشور در سطوح عالی است و در یک سال گذشته بی سابقه بوده است که این نشانه اهمیت دولت جدید ایران به برقراری ارتباط راهبردی با کشور دوست و همسایه مان روسیه است.

وی ادامه داد: ایران و روسیه به عنوان دو کشوری که دارای منافع مشترک دوجانبه و چندجانبه هستند، دیدگاه های مشترکی از نگاه های راهبردی از جمله در زمینه مبارزه با افراطگرایی و خشونت دارند.

وی اظهار داشت: دیدگاه های ایران و روسیه در مورد افراط درست از آب درآمد و ما شاهدیم افراطی که مردم سوریه را تهدید می کرد، امروز در عراق جنایت بیشتری را مرتکب می شود و این افراط می تواند در گستره وسیعتری در امریکا و اروپا نیز جنایت به بار آورد.

وی خاطر نشان کرد: ایران و روسیه دیدگاه مشترک نسبت به پدیده افراط گری داشته اند و کماکان می توانند نقش موثر و جدی برای مقابله با این خطر عمومی ایفا کنند.

رییس دستگاه دیپماسی ایران یادآور شد: خوشحالم که دیدگاه های روسای جمهوری ایران و روسیه با توجه به توافقات نتیجه عملی به خود گرفته و امروز هم در جهت گسترش بیشتر این روابط با آقای لاوروف گفت وگو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر امور خارجه ایران با استقبال از موضع دولت روسیه به عنوان عضو گروه 1+5 که دارای روابط و همکاری صلح آمیز هسته ای با ایران نیز هست و همچنین به عنوان عضوی که به اهمیت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران وقوف دارد، ابراز امیدواری کرد، پرونده هسته ای ایران به نتیجه نیک برسد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه همکاری های اقتصادی دو کشور در چه سطحی است؟ گفت: روسای جمهوری ایران و روسیه خواهان روابط عمیق درازمدت و راهبردی با یکدیگر هستند.

ظریف با تاکید بر اینکه گفت وگوهای بسیار خوبی انجام شده اظهار امیدواری کرد: در جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی که قرار است در ایران برگزار شود بیشتر به موضوع گسترش روابط اقتصادی تهران- مسکو پرداخته شود.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تحریم ها می تواند بر ایران فشار آورد؟ اظهار داشت: به نظر ما تحریم ها هیچگاه نمی تواند به نتیجه برسد زیرا تحریم ها راهکار غیرقانونی برای فشار و اعمال سیاست های زورگویانه است که با مقررات حقوق بین الملل مغایرت دارد و نتیجه بخش نخواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: قبل از تحریم ها ما 200 سانتریفیوژ داشتیم اما الان 20 هزار سانتریفیوژ داریم و این نشان می دهد تحریم ها هیچگاه اثرگذار نیست و تنها راهکار برای اعمال فشار به شکل غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های اتمی ایران به دلیل تحریم ها متوقف نشده است گفت: تحریم ممکن است فشار بیاورد ولی مردم ایران و روسیه برای حراست از هویت ملی و حقوقشان حاضرند فشارها را بپذیرند و هیچگاه در برابر فشارها به زانو درنمی آیند.

ظریف ادامه داد: به دنیا ثابت کرده ایم که به دنبال صلح جهانی و حل موضوع هسته ای هستیم و این به معنای این نیست که تحریم ها می تواند در اراده ملت ما تاثیر گذارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016