شنبه 8 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
18 مرداد» گفت‌وگوی شرق با مادر ستار بهشتی
18 مرداد» مطهری: خانواده ستار به خدا واگذار کنند
پرخواننده ترین ها

سخنان محمد نوری زاد در مراسم جشن تولد ستار بهشتی

وبلاگ محمد نوری زاد، مادر برای جوانش جشن گرفته بود. خیلی ها را خبر کرده بود برای حضور. در آن محفل محقر، هم مادر صحبت کرد هم من هم سحر – خواهر ستار – هم خانم نسرین ستوده و هم خانم گیتی پورفاضل وکیل خانواده. مادر در پذیرایی از میهمانان پسرش سنگ تمام گذاشت. چه کسی برای پسرِ رفته اش جشن تولد می گیرد و برایش آشِ پشت پا می پزد؟

در آن مجلس گرچه خیلی ها بودند اما خیلی خیلی ها نیز نبودند. کاش یکی بود از حواریون رهبر. یا رییس جمهور. یا نماینده ای از نمایندگان رهبری در مجلس. یا یکی از اطرافیان آقای خاتمی. و یا یک آخوند رهگذرِ خیابانِ مجاور. من رازِ این که چرا یکی از این ها در اینگونه محافل شرکت نمی کنند، می دانم. شما نیز می دانید. همه می دانیم. خودشان هم نیک می دانند. با این همه دانستن و دانایی، من مانده ام چگونه اینها به چشمان ما زل می زنند و می گویند: شما نمی دانید! فیلم صحبت ها را در فرصت های بعدی نشان تان می دهم.

20140829_183642_1-660x330.jpg



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016