سه شنبه 11 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

لغو اعدام در ملأعام به دليل حمله آشنايان محکوم به مرگ

روزنامه ايران - حمله آشنايان يک اعدامی که قرار بود در ملأعام به دار مجازات آويخته شود باعث لغو اين مراسم شد.

اين حمله ناگهانی سحرگاه روز دوشنبه ۱۰ شهريور ماه امسال در حالی رخ داد که از قبل زمان و مکان اجرای حکم به مردم محمودآباد اعلام شده بود. بنابر اين گزارش، از نخستين ساعات صبح روز دوشنبه تعداد زيادی از مردم محمودآباد برای ديدن صحنه اجرای حکم اعدام عامل جنايت در ميدان شهر گرد آمده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تمهيدات لازم برای اجرای حکم اعدام فراهم شده بود ولی به دليل مسائل امنيتی ناشی از حضور بستگان مرد اعدامی و با صلاحديد شورای تأمين و مقامات قضايی شهر، اجرای حکم به وقت ديگری موکول شد.

مرد اعدامی که «محسن» نام دارد در جريان يک درگيری خيابانی پسر جوانی را با ضربات چاقو از پای در آورده بود.

اين مرد جوان پس از محاکمه در دادگاه کيفری استان مازندران به اعدام در ملأعام محکوم شد که رأی صادره پس از تأييد در ديوان عالی کشور و استيذان از رياست قوه قضائيه قرار بود سحرگاه روز دوشنبه در ميدان شهر به اجرا در بيايد.

بنابر اين گزارش، در اين مراسم نزديک به سه هزار نفر حضور داشتند که با سر و صدا و هياهو و اقدامات فيزيکی ناشی از حمله به حصار امنيتی باعث لغو مراسم اعدام شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016