چهارشنبه 12 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خودداری فرانسه از تحویل ناوهای میسترال به روسیه

فرانسه از تحویل نخستین سری از ناوهای هواپیمابر میسترال به روسیه خودداری کرد. دفتر "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری فرانسه با انتشار بیانیه ای ضمن جدی دانستن بحران نظامی در اوکراین اعلام کرد: اقدامات اخیر روسیه در شرق این کشور برخلاف اصول اولیه اتحادیه اروپا است



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقدام فرانسه در حالی انجام می شود که موضوع ناوهای میسترال در چارچوب تحریم های اخیر اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه جای نمی گیرد، زیرا این تحریم ها شامل قراردادهایی که پیش از بحران اوکراین به امضا رسیده باشد، نمی شود.

رادیو فردا - رییس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه ۱۲ شهریور اعلام کرد که تحویل نخستین ناو هلیکوپتربر به روسیه را تعلیق کرده است. این اقدام به تلافی آنچه که دخالت روسیه در شرق اوکراین به نفع جدایی طلبان هوادار مسکو خوانده شده است، صورت می‌گیرد.

پاریس قرار بود که دو فروند از این ناو‌ها را به مسکو بفروشد. کار آماده‌سازی ناوهای سفارشی مسکو در غرب فرانسه در جریان است.

دفتر فرانسوا اولاند در بیانیه‌ای خبر داد: «رییس جمهوری اعلام کرده که به رغم چشم انداز برقراری آتش بس که هنوز باید تایید و اجرایی شود، شرایط تحویل نخستین ناو جنگی (به روسیه) محقق نشده است».

فرانسه از سوی متحدان غربی خود تحت فشار است تا قراردادی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برای فروش ناوهای هلیکوپتربر به روسیه را لغو کند.

قرار بود که نخستین ناو با نام «ولادی‌وستک» در ماه اکتبر تحویل ارتش روسیه شود.

در همین حال، خبرگزاری ایتارتاس به نقل از معاون وزیر دفاع روسیه نوشته که تصمیم فرانسه تاثیری بر مدرنیزه کردن و برنامه های اصلاحی ارتش این کشور ندارد.

یوری بوریسوف گفته است: «اگرچه این تصمیم ناخوشایند بوده و تنش‌ با شرکای فرانسوی‌مان را افزایش خواهد داد، ولی لغو این قراردادها برای مدرنیزه کردن (ارتش) تراژدی محسوب نمی‌شود».

آمریکا از اقدام فرانسه استقبال کرده و آن را «تصمیمی خردمندانه» خوانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016